Giant VT.

Tompeii

Ny medlem
Giant VT.
Halloj. Min pappa är ute efter en lite krallligare fs.ram, han kan nu få et bra pris på en Giant VT ram. Men vi undrar varför man slutade göra den till i år, nu har dom ju maestro istället.

Jag undrar och tar gärna emot all information om Giants Vt-ram ni har. Både posetiva och negativa. Gärna också vad ni som har ramen tycker om den.

Tack på förhand, Tomas med far;)

Giant VT.
Tompeii skrev:
-------------------------------------------------------
> Men vi undrar varför man slutade göra den
> till i år, nu har dom ju maestro istället.

Det tror jag nog mer beror på ett generationsskifte, precis som att NRS blev Anthem. Behöver inte betyda att VT inte är en bra ram.
Egentligen ganska smart att köpa den sista versionen av något, då brukar det vara bra saker, inga barnsjukdomar och sådana saker.

Giant VT.
Amen va bra...

Jo, det har väl lutat åt en sån mest hela tiden tror jag. Men det här var precis vad som behövdes, då ska vi nog ta o köpa en sån då.. Tack så mycket för hjälpen!

Tomas

Giant VT.
Med tanke på att alla ramar i den kategorin i samband med generationsskifte får mer slaglängd vilket innebär att de blir tyngre och kräver tyngre gafflar är det ingen dum idé att köpa den äldre varianten.

Nya Enduron har 6 tum slag fram och bak, vilket gör den betydligt tyngre än när den kom då den hade 4 tum slag. Tittar man på Stumpjumper FSR som Skogling startade en tråd om så har den idag samma slaglängd som Enduron hade när den kom.

Ska man ha cykeln som en kraftigare byggd xc/trail är det med andra ord ingen dum idé att kolla på de äldre ramarna.

Giant VT.
Jag har också en VT och det är en väldigt bra allround MTB, funkar bra både utförs och till långlopp. Har du några specifika frågor är det bara att skicka mig ett PM, men annars så har det skrivits en hel del matnyttigt om Giant VT här på Happy tidigare <http://happymtb.org/forum/search.php/1/search=Giant+VT/page=1/match_type=ALL/match_dates=0/match_forum=ALL>, den som söker ska finna...

Tillbaka
Topp