Giordana Windtex set

Epic79

Ny medlem
Giordana Windtex set
Är rätt ny på denna härliga motionsform och i behov av lite ändamålsenliga kläder,har kollat lite på Cyclecomponents hemsida och sett att dom har ett Giordana Windtex set med jacka och tights till ett för mig bra pris är detta set något att satsa på eller ska man välja något annat,några förslag ?

Sen är det det här med storlekarna.... Har provat ett par Briko tights och jacka på Cykloteket men är dom likadana i storleken som Giordana ? (är ganska kort och har ett par extrakilon på kroppen som ska cyklas bort...)

Tacksam för svar

Giordana Windtex set
Giordana är ökända för vara små i storlekarna. Jag har ett par hängselbrallor i strl xxl och kan inte ha mindre. Brukar dra l eller xl annars. Är man inte pinnsmal a la moi är det nog inte fel att ta två strl större än sin vanliga.

Giordana Windtex set
Giordana är nog kända för att vara ganska små/smala i storlekarna, gå gärna upp en (eller två) storlekar.
Jag är 182cm och har ett par långa vintertights från Giordana, jag tog storlek XXL för säkerhets skull.
Men trots att dom är pefekta i längden, så sitter dom faktiskt riktigt tajt, och jag får nog klassas som ganska normal/smal.
Det är alltid svårt med kläder, det bästa är att prova.

Vindtexsetet ser bra ut och Giordanas kvalite är (tycker jag) mycket bra så du kommer få mycket för pengarna, men jackan är nog ganska tät, så här års är den nog perfekt men framåt våren så kan den nog bli för varm, det finns en del jackor som bara har vindtex på framsidan men ventilerar bra på baksidan.

Lycka till, och välkommen i MTB-träsket.

Giordana Windtex set
jag har ett sådant set och tycker det funkar mycket bra. jag tog nog XL på jacka och L på byxorna. jag är bred över axlarna och låren annars är jag nog normalbyggd 174 cm:are. Dom är iaf väldigt varma.

Tillbaka
Topp