Giro di Italia 2016

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro di Italia 2016
Miss Lycka sa:
Det är väl TT som har fel igen? Att någon på TV-sporten skulle se någon sändning är orealistiskt.
Nej, TT skrev faktiskt "hemmacyklisten". Det kanske var det som förvirrade SvT. – Är Dumoulin hemmacyklist i Giro d'Italia, så måste han ju komma från… Frankrike.

Kittels timing var grym. Hann han t o m se att Démare skulle gå åt höger?

Giro di Italia 2016
Giro di Italia 2016
Berlato och Tjallingii i en lång utbrytning idag igen! Hur f-n orkar de?
Själv ligger jag utslagen på balkongen i värmen med ont i kroppen efter fem lugna mil igår kväll. :-P

Giro di Italia 2016
NLC sa:
Jaha, vad hände idag då ?
Kittel hängdes planenligt och effektivt av i backarna, och favoriterna Nibali och Valverde insåg allvaret, vaknade och tog sig in på topp tio.
Ludvigsson tappade 3 minuter och den vita tröjan.
Inget blodvite. *gäsp*

Tillägg: Och SvT kallar dagens etapp för "20 mil tempo". :(

Senast ändrad:
Giro di Italia 2016
Upp och ner och upp och ner. Kan bli skoj.

etapp5-11maj.PNG

Senast ändrad:
Giro di Italia 2016
Min gissning är klungspurt. Tror det finns tillräckligt med spurtlag som är intresserade av etappsegrar och etappens avslutning gör det nog jobbigt för utbrytarkvartetten att hålla undan om det börjar köras ordentligt i klungan.

Giro di Italia 2016
Sannerligen inte de tajta spurternas giro än så länge. Det där var väl på gränsen till att Greipel borde få annan tid än resten avkklungan.

Giro di Italia 2016
Den där hårnålskurvan 800 meter före mål omöjliggjorde en tät tågspurt, men garanterade åtminstone ett fall.
Italiensk planering?
Såg inga OTB. Var fanns de?

Giro di Italia 2016
Ja, den var onekligen ett riktigt högriskmoment. Däremot har väl tåg eller inte ganska lite att göra med om spurterna blir tajta eller inte. Greipel körde ju rätt och slätt ifrån de andra en bra bit efter kurvan.

Giro di Italia 2016
Som sagt dags för första avslutningen med en skaplig uppförsbacke på årets giro. Förmodligen inte tuff nog för att det ska bli några avgörande skillnader, men några av de med ambitioner på bra GC-placeringar kan kanske få se sina förhoppningar om inte grusas så i alla fall försvagas idag.

Körde biten mellan Castel di Sangro och Roccaraso på avslutningsbacken för drygt ett år sen och jag måste säga att det ska bli lite kul att se den om några timmar.

Giro di Italia 2016
Dumoulin (stavas d så orkar inte kolla efter) är ju lite kul att heja på men hans lag är kanske för svagt? O laget har inte direkt snackat upp hans chanser. Kul m Ludvigsson hur som helst, vilka mer bergsgetter har Dumo med sig i Girot?

Giant alpecin har inte haft ett lätt år i o m kraschen nere i Spanien.

Giro di Italia 2016
Skaplig spridning på nationaliteter i GC-toppen efter dagens etapp. Bland de tolv första är det två italienare, två holländare och två colombianer samt en från vart och ett av följande länder: Danmark, Ryssland, Luxemburg, Spanien, Vitryssland och Polen.

Giro di Italia 2016
Jag har trott på Nibali i årets giro. Gårdagen gav dock inte mkt vatten på min kvarn. Dumoulin såg tämligen stark ut men jag undrar om han inte har hybris. Vad har vi idag, är det några utmanande stigningar?

Giro di Italia 2016
Det är ju 2 veckor kvar och jag tror nog att Nibali kommer nli bättre under den tiden. Det baseras på inget annat än ren gissning från min sida.

Giro di Italia 2016
Tillbaka
Topp