Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
saxat från wikipedia. hoppas det verkligen inte stämmer.
"2011
In stage 3 of the Giro d'Italia Wouter crashed coming down the mountain suffering a sever neck injury. He was later pronounced dead."
leloy skrev:
-------------------------------------------------------
> saxat från wikipedia. hoppas det verkligen inte
> stämmer.
> "2011
> In stage 3 of the Giro d'Italia Wouter crashed
> coming down the mountain suffering a sever neck
> injury. He was later pronounced dead."
JLarsson skrev:
> leloy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > saxat från wikipedia. hoppas det verkligen
> inte
> > stämmer.
> > "2011
> > In stage 3 of the Giro d'Italia Wouter crashed
> > coming down the mountain suffering a sever neck
> > injury. He was later pronounced dead."
>
> Hur sjuka får människor vara?
bra sjuka på internet som vanligt :(
"Helikoptern landade i en glänta längs nedstigningen av Bocco. Nu är du försöker att transportera löpare från den plats där han fortfarande ligger medvetslös helikopter"
Nej! Det är klart det kan hända men det ska inte!!!
Undrar litegrann hur det hände. Man (jag iaf) vet inte om någon annan var inblandad eller ej. Det måste kännas oerhört tungt för någon om de råkade toucha cyklarna bara :-(
Det sägs bla annat på Eurosport att hans pedal fastnade i något utanför banan och han spann runt och gled 60 meter för att sedan hamna på serpentinen nedanför. Stämmer det, så var det en oerhörd smäll och inte undra på han avled.
Och som någon redan nämnt, hans fru väntar barn i september!
Jag som skyndade hem från jobbet för att hinna se lite av dagens etapp och så kommer man hem och får se denna olycka. Då var ju den här dagen förstörd. Mina tankar går till hans familj och anhöriga.
schture skrev:
> Det jag läste säger att han ska ha slagit
> huvudet in en mur och fått en skallfraktur(er).
Citerat från Aftonbladet: "Wouter Weylandts pedal fastnade i något vid vägen och han tappade kontrollen över cykeln. På grund av den höga farten snurrade han runt i 60 meter innan han föll på vägen. Belgaren slogs medvetslös och blev liggandes." Nu vet jag inte om man kan lite på Aftonbladet som källa men...
Min första tanke när man såg Wouter ligga på marken med blodet rinnande var att det såg lika fel och olustigt ut som när Fabio Casartelli kraschade under utförskörningen från Col de portet aspet på Tour de France 1995. Tyvär fick fick den 26-åriga cyklisten samma tragiska slut som Fabio efter skallskadorna som uppstod när han kolliderade med bergväggen. Vila i frid Wouter Weylandt :'-( T
Läste just detta på en tyskspråking site. Han ska ha slagit en pedal i en mur och sedan kanat 20 meter över en vägbank/kant och ner på gatan nedanför. Egentligen spelare det ingen roll, det är lika fruktansvärt ändå :-(
Så makalöst tragiskt. Har suttit och stirrat in i väggen sedan dödsbeskedet kom. Gazzettans utsände (som varit i kontakt med Girots huvudläkare) sade just på radio att kraschen föregicks av att Weylandt vände sig bakåt i en vänstersväng för att se var han hade sina medcyklister, kommit för långt åt vänster och tagit i en "liten mur" och sedan bara kraschat våldsamt med ansiktet före in i muren/asfalten. Jag hörde ingenting om att han skulle ha ramlat/fallit över muren ner till ett vägavsnitt nedanför. (Edit: vilket såklart inte betyder att inte så kan ha varit fallet).