Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Fyfan, har ofta undrat hur det kan vara så lite påbud som det ändå är i dessa tävlingar. Men när det smäller så blir det katastrof.
Det är förvånandsvärt att man inte gör mer för att sänka toppfarterna inom elitcyklingen med tanke på andra sporter (F1 mm). Jag tycker trots dagens tragedi att det är helt rätt att inte leka dagismamma för vuxna människor men jag blir ändå förvånad varje gång jag ser en snutt på tv och dom dundrar på nerför.
Jag bor i Italien, men har inte haft tid med girot i dag, varken pa TV eller radio... laste NU.
Sag kraschen 95(TdF), och den var vidrig, tyvarr kommer jag nog att fa se denna i morgon.
ah skrot. stod vid spisen å brassade käk när min son kommer fram å frågar om mannen på tv är död. då höll dom på att klippa upp hans tröja, pulsband och hjälm. blev helt jävla stel när de visade in den trasiga skallen med allt blod ur näsan. chock! det började otäckt redan vid första kurvan i utförslöpan. alla kom in fel i den och de följande böjarna. det kändes alldeles för tekniskt å trixit på nått sätt. well well ... RIP Wouter Weylantd ...
Min son satt och kollade på etappen med mig när bilden på den medvetslöse Wouter dök up precis som bredbar beskriver... Mycket otäcka bilder! Tog en stund att förklara varför pappa åker cykel jämt och kör tävlingar... Det allra djävligaste i detta fall för mig är att han tydligtvis skulle få barn i höst, det skär i skälen för mig. Tankar till hans fru/flickvän och övrig familj-RIP Wouter.
Tycker faktiskt lite synd om Vacchi också som ska sitta själv i direktsändning och liksom fylla luften med ord i tre timmar, och i princip nästan inte kunna prata om annat än det som hänt. Ett tag höll han på att deppa ihop fullständigt och började associera till egna erfarenheter och så vidare. Idag hade han behövt en sidekick. Eller Adamsson.
Riktig fin målgång idag, även om det var en liten vurpa några mil innan. Håller med föregående att Roberto visade riktig proffsighet idag där han satt själv och gjorde sitt jobb, starkt.
Efter gårdagens mycket tunga inslag var det rörande att se den mycket fina avslutningen på dagens neutraliserade etapp. Starka bilder på rörda cyklister i samlad trupp och man satt väldigt berörd i soffan...
fischen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det gick fan inte att hålla tillbaka tårarna vid
> dagens målgång, så oerhört fint gjort i allt
> detta elände!
Samma här. Jag tyckte det var fint att Wouter:s bästa polare Tyler Farrar cyklade med Leopard-Trek. Idag fanns inga team, bara världens bästa cyklister som visade sin respekt för Weylandt och hans familj.
Nästan lite läskigt. Weylandt skulle egentligen inte kört Girot alls, på hans program stod Vueltan, men Daniele Bennati skadade sig på första etappen av Tour de Romandie och Weylandt kallades in som reserv. Tyler Farrar har vad jag förstått också dragit sig ur Girot.
the show must go on. Nu är det race igen. Det finns rätt många tragiska människoöden och Weylandt dog när han gjorde det han gillade allra mest. Det får även i denna stund finnas gränser. Hur många barn lider och dör inte av cancer o skit dagligen? Färdig snyftat!
Även http://videochat.gazzetta.it/index_giro.shtml funkar bra, sänder från ca 14.45 om dagarna. Marco Saligari klår till och med Vacchi i grenen "kraftig, artikulerande, medryckande röst".