Giro d'Italia 2011 - kommentarer

Jag såg bara de sista 12km. De var ju kul. Härligt att se att han tog kommandot med ett jämnt högt tempo. Nu är det bara 2 veckor kvar :) Typ...

Helsike, höll på att sätta frallan i matstrupen när holländaren vurpade. Såg lite oroligt ut ett tag.
Kul o se att Thomas vågar visa sig lite.

gsb skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som vet hur det gick för Slagter?

Nu är jag ingen fena på nederländska men om jag fattar rätt av det jag läser på Rabobank lagets hemsida, som fö inte finns på engelska, så har han brutit höger "oogkas" nyckelben?? Och fått en "hersenschudding" hjärnskakning???
Han skall stanna på sjukhus för observation över natten. "Slagter blijft minstens een nacht ter observatie in het ziekenhuis van de aankomstplaats van woensdag."

Fick hjärtat i haslgropen när jag såg honom ligga på backen och tänkte , nej inte en till.

En av RAI-kommentatorerna har j-ligt skorrande r, han måste komma från Italiens motsvarighet till Skåne? Låter rätt härligt iaf. :-)

Jag kommer köpa eurosport stream för 49kr/månaden imorgon, perfekt för girot och touren när man inte är i närheten av en tv

STIZZE skrev:
> Jag kommer köpa eurosport stream för
> 49kr/månaden imorgon, perfekt för girot och
> touren när man inte är i närheten av en tv

Visst. Om det funkade.

Spurten blev sex, sju pedalvarv för lång för Petacchi.. han var nog lika slut som jag blev paff när han slutade trampa helt tvärt en 40m från mål..

tille skrev:
"Visst. Om det funkade."
-------------------------------

+1
Det är nog den sopigaste internetztjänst jag någonsin använt.
/E

STIZZE skrev:
> Jag kommer köpa eurosport stream för
> 49kr/månaden imorgon, perfekt för girot och
> touren när man inte är i närheten av en tv

Ja det är i högsta grad värt 49 spänn. Glöm bara inte att säga upp abonnemanget när cykelsäsongen är över, annars drar det 49 kr/mån kontinuerligt.

För mig funkar Eurosport Player mycket bättre nu än tidigare år, med väsentligt färre avbrott för buffring etc. Lite dåligt bara att de endast visar vad som går just för stunden på Eurosport 1 & 2 och att man inte kan kolla på tidigare sändningar som tex på SVT Play.

eurosport player är helt värdelöst. Förutom att det buffrar och håller på alldeles för ofta så har dom stora kontoproblem nu.

Eller som eurosport support själva skriver:
"Vi beklagar att du inte har lyckats att logga in på Eurosport Player. För tillfället har vi ett problem som har uppstått när vi nu håller på att byta system.

Varken vi eller andra användare kan komma in på Eurosport Playern. Vi håller på att jobba på problemet, och återkommer så fort det har löst sig.

Vi beklagar ännu en gång för det inträffade och självklart ska du när allt är fixats få en kompensation för detta."

Upptäckte detta lagom till första Giro etappen.

Som sagt Eurosport player är bra att ha som backup när man är ute på resa, men tekniken suger verkligen! Hoppas de byter system och skippar M$ Silverlight så att man inte behöver CP eller Mac för att se, samt att de skaffar bättre prestanda på sina servrar!

Jag har inte för avsikt att fortsätta med omdaningen av tråden till en "eurosport player är helt kass" tråd, men jag kan inte låta bli... Jag betalade nämligen en 3-månads prenumeration på eurosport player i fredags och har varken fått ett aktivt konto eller något svar på 3 olika mejl jag skickade till deras kundtjänst under tiden, plus att man inte kan nå dem alls på telefon. Man ska också notera att mina pengar överfördes direkt till deras konto, och prenumerationsdatum började räknas fr.o.m. förra fredag. Skumt.

Idag blir det att sprinta hem på cykeln. Denna backe borde gynna Gotland. Inte tokbrant men ändå riktigt tuff. Bara hoppas att de inte håller på och smårycker en massa.

Digitalboxen programmerad. Ska bara komma ihåg att ställa in lö och sö också, åker till Örebro i helgen och kommer att missa direktsändningen.

Jag tror Petacchi gav bort segern.

gsb skrev:
> Digitalboxen programmerad.

Smart. Det kanske jag borde ha gjort.
Eller så kanske jag har tur och Eurosport magiskt beslutat att aktivera mitt Playerkonto.

Ang EP, tror det finns ngn gammal tråd på happy där ngn tipsade om att det går att strömma EP-player via VLC istället. Jag gjorde så sist jag hade EP-konto, kommer inte riktigt ihåg hur, view souce av sidan, hitta ngn magiskt tagg och lyfta över den i VLC och vips fick man en mkt stabilare visning av sändningen.

Johan A skrev:
> Ojsan... Jobbar tydligen hemma idag med..

Oj, jag kommer tydligen flexa ut tidigare idag (med).

Funkar inte mer sen de bytte till Silverlight.

saltgurkan skrev:
> Ang EP, tror det finns ngn gammal tråd på happy
> där ngn tipsade om att det går att strömma
> EP-player via VLC istället. Jag gjorde så sist
> jag hade EP-konto, kommer inte riktigt ihåg hur,
> view souce av sidan, hitta ngn magiskt tagg och
> lyfta över den i VLC och vips fick man en mkt
> stabilare visning av sändningen.

Surt, då blir det förmodligen inget semester-EP-konto i sommar för min del.

SteffoN skrev:
> Funkar inte mer sen de bytte till Silverlight.
>
> saltgurkan skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ang EP, tror det finns ngn gammal tråd på
> happy
> > där ngn tipsade om att det går att strömma
> > EP-player via VLC istället. Jag gjorde så
> sist
> > jag hade EP-konto, kommer inte riktigt ihåg
> hur,
> > view souce av sidan, hitta ngn magiskt tagg och