Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Läste precis detta på Vacchis Facebook. "Monte Crostis borttaget från Giro d'Italias bansträckning. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Hursomhelst sjukt att göra det dagen innan"
Vad i hela friden, låter de Riis bestämma? Kasta ut dansken!
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> skier skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > ... de andra försöker ju inte ens, ...
>
> Hmmm... så är det nog.
missförstå mig rätt, hade de haft krafter kvar så hade de förstås försökt, men när 5 av de 6 tippade förhandsfavoriterna inte ens orkar ställa sig upp och trampa när den 6;e sticker så tycker jag inte det ser så roligt ut.
Vad är det för ny superdop Contador hittat?
Trotts allt har man bara hittat en knappt mätbar mängd clenbuterol. I alla andra dopingtester är han ren, väll?
Kristoffer skrev:
> Vad är det för ny superdop Contador hittat?
> Trotts allt har man bara hittat en knappt mätbar
> mängd clenbuterol. I alla andra dopingtester är
> han ren, väll?
Ett dopingtest kan inte avgöra om någon är ren. Det kan bara avgöra om personen dopat sig med någon av de preparat som man testar för. Autologa blodtransfusioner kan man t ex ännu inte detektera i (etablerade) test.
Monte Crostis struken och Roberto Vacchi kommenterar inte idag. Känns som att dagens etapp som man trodde skulle bli Girots höjdpunkt redan har blivit lite av ett antiklimax...
Trist att inte få se Monte Crostis, extra galet att det inte var problem för cyklisterna utan för sportdirektörerna och deras bilar? etappen dog en smula.
DT skrev:
> Har någon glömt berätta för Scarponi att det
> sitter ett växelreglage till vänster på styret
> också? Så slipper han ligga på storklingan i
> alla branta stigningar menar jag.
Han kanske hänger här på happy och vill inte bli hånad för att använda lillklingan ;)
Alltså, den här kommenteringen är under all kriktik. Inget kringsnack om cyklisterna, svarar inte på några frågor, nästan alla namn uttalas fel, säger sällan cyklisten i bilds namn osv. Visst d är svårt att hålla låda men ändå.
Befarar att Lövet hade nåt problem när Liquigas började köra hårt och det sprack upp för jag tyckte hela Sky gick upp och började köra för att komma ifatt..Tyvärr lyckades de inte och finns ingen Sky i första klungan.
JT skrev:
> Kristoffer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad är det för ny superdop Contador hittat?
> > Trotts allt har man bara hittat en knappt
> mätbar
> > mängd clenbuterol. I alla andra dopingtester
> är
> > han ren, väll?
>
> Ett dopingtest kan inte avgöra om någon är ren.
> Det kan bara avgöra om personen dopat sig med
> någon av de preparat som man testar för.
> Autologa blodtransfusioner kan man t ex ännu inte
> detektera i (etablerade) test.
Fast den metoden har alla tillgång till. Om de andra var rena borde fler proffs uttrycka missnöje med Contador..
Fast det kanske bara är lite blodpåfyllnad som behövs?
morango skrev:
> Det är konstigt att dom drog om uppe på Crostis
> för att bilarna inte fick följa med upp. För
> det var ju precis så avslutningen upp till
> Zoncolan är.
Nej, så var det inte. Bilarna fick visst följa med upp på Zoncolan, motorcyklarna var bara komplement och låg med de där framme. På slutet av sändingen såg man även servicebilarna komma uppför backen.
Jag körde sista stigningen förra året på Giro del dolomiti och den var inte att leka med, kul att även profsen såg trötta ut på den. Det var kul åkning idag och en fanastisk inhämtning av Contador på slutet.
Är det bara jag som tycker att årets Giro astråkigt? Skitlånga etapper, berg så branta att ingen törs / kan attackera... Jag genomled Zoncolanetappen med jämnmod, men Gardecciaetappen var jag faktiskt på vippen att stänga av när de skulle uppför den sista backen. Inte ens jordgubbar och glass i TV-soffan kunde muntra upp den träliga tillställnignen.
Suck, jag längtar redan efter nästa års vårklassiker.
MTBiker skrev:
> 7h 27min motsvarar ungefär 16 hockeymatcher om
> man räknar med att de spelar 20min i snitt per
> match.
>
> Jag funderar på varför inte Ändy och Fränk
> dubblerar?! Visserligen hade väl de lämnat Girot
> ändå då Weylandt omkom.
Johan A skrev:
> Otippat att ett reportage om cykel handlar om just
> doping... Kan dom inte skriva om musslor/frites
> och belgisk öl istället...
Det om något är väl doping. Jag tyckte nog att artikeln var bra och att den gav en inblick i den realitet som många cyklister ställs inför - att inte ifrågasätta auktoriteten hos sportdirektören.
Hahaha, jösses vad roligt det var att höra på kommentatorerna på Gazzettan när de var eldigt oense om Ulissi gjorde något fel i spurten.. "jaha, allt min kollega säger är tydligen lag, för han är ju gammal cyklist.."