Giro d'Italia 2014

Giro d'Italia 2014
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kan inte ha varit så spännande idag om det
> bara pratas skägg här?

Korrekt. Litw tragikomiskt med finnpajsaren som gjorde segergesten dock.

Giro d'Italia 2014
Fliken skrev:
> kitzblitz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det kan inte ha varit så spännande idag om
> det
> > bara pratas skägg här?
>
>
> Korrekt. Litw tragikomiskt med finnpajsaren som
> gjorde segergesten dock.

Han kan ju inte ens skylla på att han tog ut segern i förskott.

Giro d'Italia 2014
NLC skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Den etappen är bland
> > det mest spännande jag sett i sportväg.
>
> And why was that ;-) ?

Om man ska vara lite seriös så är nog svaret den enorma osäkerheten och det faktum att spänningen byggts upp under loppets gång och kulminerade i denna etapp. Under olika delar av etappen trodde jag på var och en av de fyra tätåkarna som innehavare av den rosa tröjan efter etappen och därmed i praktiken som slutsegrare av girot. Kan inte komma på något annat etapplopp över tre veckor där det så långt in i loppet varit så många med i striden om totalsegern. Så här med (delar av) facit i hand kanske det inte är lika magiskt, men just då var det en femstjärnig spänningsupplevelse.

Giro d'Italia 2014
Dagens etapp verkar ha en kul bansträckning enligt höjdprofilen. Kanske skulle glo lite. Men vad tror ni, kommer de gå in i samlad tropp inför sista stigningen eller kommer det bli nån action innan dess?

Giro d'Italia 2014
Har cyklat delen mellan 25 km och 118 km. Även om San Pellegrino har några tuffa km under senare delen (efter avtaget mot Passo Valles) så är den inte tillräckligt hård för att bygga upp något större avstånd för någon av tätåkarna med tanke på de därpå följande mycket lättåkta 5+ milen. Sista biten av Redebus verkar skapligt tuff, men med 32 km från toppen till början av slutbacken och ca hälften av dom platta så har jag svårt att se att favoriterna kommer att erbjuda någon action före sista backen.

Däremot kan det mkt väl gå iväg en grupp med någon duktig klättrare som inte har med GC att göra som kan ha en chans på etappsegern.

Giro d'Italia 2014
Supertramp skrev:
> OK så grundtipset är att GC-åkarna går in i
> stigningen tillsammans alltså. Tror jag slår på
> TV:n då, nån som kan ge ungefärligt klockslag?

Strax efter 16 skulle jag tro.

Giro d'Italia 2014
GoranS skrev:
> Cataldo försöker - ställer sig upp och drar på
> en spurt med en mil kvar!

Jo. Men jag vill att någon som ligger på platserna bakom Quintana i GC ska göra något. Fast det är ju förstås långt kvar av backen...

Giro d'Italia 2014
DT skrev:
> GoranS skrev:
> -----
> > Cataldo försöker - ställer sig upp och drar
> på
> > en spurt med en mil kvar!
>
> Jo. Men jag vill att någon som ligger på
> platserna bakom Quintana i GC ska göra något.
> Fast det är ju förstås långt kvar av backen...

Om man tänker på hur ens egna ben känns om man försöker lägga på en fartökning när man redan ligger på rätt hög belastning i en backe på 8-10% så kan man ju förstå att de är lite försiktiga med attacker.

Giro d'Italia 2014
Börjar utvecklas till colombianska mästerskapen detta - dubbelt Colombia i totalen, colombianskt i blåa tröjan och två colombianer med i fighten om etappsegern.

Giro d'Italia 2014
DT skrev:
> Håller på att somna framför TV:n. Nu får
> någon ta och göra något!

Nöjd?

Giro d'Italia 2014
Om man vill titta på cykling typ Girot och TdF, visas det på Eurosport? Har precis valt till det, fanns även Eurosport 2 vilket jag inte valde.

Giro d'Italia 2014
Ja, du lär kunna se en hel del cykel på ES. Lite mindre lopp tror jag ev. visas på ES2, men de stora kan du nog förvänta dig att ES sänder. Sen finns det väl ett och annat lopp de inte har rättigheter till - åtminstone var det så när jag fortfarande hade ES, men det var i alla fall inga problem att se de tre stora etapploppen, de flesta av endagsklassikerna, VM + en del andra etapplopp (Romandiet, Baskien, De Panne, Schweiz, Criterium International) på ES. Detta sagt med brasklapp att jag har sämre koll nu då jag tittar mkt mindre på cykel.

Giro d'Italia 2014
Eurosport sänder så jävla mycket cykel att man blir alldeles matt en bit in på säsongen. Du ska definitivt välja till Eurosport 2 förresten, de visar en del mindre lopp samt mycket kvällsrepriser av dagarnas sändningar.

Giro d'Italia 2014
me.I.am skrev:
> Börjar nog med ES och vänjer kroppen. Sen när
> jag fått lite bättre kondition så lägger jag
> till ES2.

TdF på ES under semestern är bara inkörsporten. Om något år skolkar du från jobbet för att komma hem till sändningarna från Tour of Quatar, Driedaagse de Panne och 4 Jours de Dunkerque. Muhahaha! :-)

Giro d'Italia 2014
DT skrev:
> TdF på ES under semestern är bara inkörsporten.
> Om något år skolkar du från jobbet för att
> komma hem till sändningarna från Tour of Quatar,
> Driedaagse de Panne och 4 Jours de Dunkerque.
> Muhahaha! :-)

Du menar en separat skärm på jobbskrivbordet med ES Player?

Giro d'Italia 2014
Bättre att ta ett "Danskpaket". Hela sändningar utan reklam, kunniga kommentatorer, uppföljningar med intervjuer, timslånga genomgångar. Förutom att de faktiskt låter cykelsporten finnas med i sportsändningar och andra program. 49:-/månaden.

Giro d'Italia 2014
Var lättare med det där missbruket när man gick på teknis och hade massor med lov. Då kändes tre veckor med 3-7h TdF-tittande per dag inte som ngt större problem.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp