Giro d'Italia 2014

Giro d'Italia 2014
Jenny W skrev:
-------------------------------------------------------
> Tre brutna revben och en bruten tumme. Hoppar upp
> och fortsätter att cykla ändå tills han tycker
> det blir jobbigt att andas. :o
>
> Aotch!

Adrenalin gör underverk, ett tag ivf :)

Giro d'Italia 2014
grump skrev:
> Jenny W skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tre brutna revben och en bruten tumme. Hoppar
> upp
> > och fortsätter att cykla ändå tills han
> tycker
> > det blir jobbigt att andas. :o
> >
> > Aotch!
>
>
> Adrenalin gör underverk, ett tag ivf :)

Kan instämma. Kraschade igår. Reste mig upp direkt och det kändes rätt bra. Skrapsår förvisso. Efter kanske tio min börjar det kännas i bröstet. Idag har jag svårt stt hosta och andas djupt. Spricka i revben misstänker jag. Det läker ju ut. Bara gilla läget men det var ju en märklig känsla att inte ens känna det till en början.

Giro d'Italia 2014
Fliken skrev:
> Inte så rolig etapp idag. Kanonerna var med och
> bevakade. Spurten kändes medioker i spänning.

Så ere tydligen jämt när någon från mitt favvoteam vinner.....;-)

Giro d'Italia 2014
grump skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > Tre brutna revben och en bruten tumme. Hoppar
> upp
> > och fortsätter att cykla ändå tills han
> tycker
> > det blir jobbigt att andas. :o
> >
> > Aotch!
>
>
> Adrenalin gör underverk, ett tag ivf :)

Sant. Jag fick en häst över mig en gång i en ridolycka. Bröt ett revben men det började göra (riktigt) ont först efter typ 20 minuter. Då vände jag och red hem.

Giro d'Italia 2014
110420-ix-24.jpg

Ska bli kul att se "Cippo", Carpegna.
Min placering på http://www.strava.com/segments/1776725 lär dyka.

Giro d'Italia 2014
Jag körde cippo förra tisdagen. Det var mycket aktivitet i backen med att förändra och förbättra. Jag antar att proffsen kör upp på närmare en tredjedel av min tid. Men jag är ju tjock och bäst på platten :)
Med vänlig hälsning,
Magnus

Giro d'Italia 2014
Maxar de snabbaste borde de väl köra Cippo på i runda slängar 20 minuter. Har bara fincyklat upp, men skulle gissa att i hygglig form och med maxinsats skulle jag kanske komma upp på runt 33-34 min (givet att 610 hm är rätt). Lite lurig stigning där det gäller att inte gå sig alltför stum i de branta ramperna i början av backen.

Giro d'Italia 2014
Intressant(?) liknelse (från cyclingsnews):

"Reports coming through that Tinkoff-Saxo rider Christopher Juul-Jensen had a fever of 39 last night. He is riding today, however, but has told Danish TV that he feels like he's had 10 beers. "

Giro d'Italia 2014
Kör Cadel i rosa imorgon eller kommer någon annan att kunna köra ifrån honom? Matthews verkar ju redan ha det jobbigt och de har inte ens kommit fram till Carpegna där Cippo börjar på riktigt.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2014
GoranS skrev:
> kitzblitz skrev:
> -----
> > Vad händer???
>
> Lugn, Cadel är med i huvudgruppen.

:-) phew!

Giro d'Italia 2014
Rolland kom ikapp Arredondo med några km kvar och droppade honom. Såg ett tag ut som han skulle greja att hålla undan för klungan men någon av Cadels hjälpryttare körde hårt och med 450m kvar satte Moreno in en attack och plockade snabbt in Roland. Moreno kroknade dock och Ulissi spurtade ner Kiserlovski om etappsegern. Klungan bröts upp i småbitar precis på slutet, men det blev inga jätteavstånd. Cadel i rosa med en knapp minut till Uran. Scarponi dagens förlorare - tappade ett antal minuter och är med all sannolikhet borta från totalsegern.

Giro d'Italia 2014
Blev till slut över nio minuter Scarponi tappade, så han är körd. Om han är skadad så är det väl tveksamt om han kommer att fullfölja girot.

Giro d'Italia 2014
Kör man som ledare i ett skapligt stort stall och tidigare vunnit loppet så har nog laget någon typ av förhoppning på att det kanske kan bli en seger. Vet inte om det varit en större knall med Scarponi som segrare i girot 2014 än med Pereiro i gult i Paris 2006. Men, visst, Scarponi var inte en av favoriterna.

Giro d'Italia 2014
Du får njuta av landskapet och vädret istället och drömma att du själva fick vara där och cykla!

Om de inte plockar in tid till toppen på andra backen så sticker jag ut hakan och säger att någon i utbrytningen tar dagens etapp (vilket väl med mina tippningsskills torde innebära att klungan kommer ikapp).

Giro d'Italia 2014
Vilodag imorgon, spurtetapp på tisdag och förmodligen inte så mycket action bland GC-åkarna på onsdag med tanke på att det är tempoetapp på torsdag. Sen drar bergen igång på lördag.

Giro d'Italia 2014
Nä, det verkar alldeles för jobbigt. Och så måste man ju hålla på och byta kroppsdelar i tid och otid. Det vet jag, för så har Arne sagt.

Giro d'Italia 2014
Oleo82 skrev:
> kul att det är någon som tror att scarponi
> skulle vara med och slåss om totalen vad blir
> näst tips basso??

App app... Nu avviker du lite väl mycket från din komfortzon ;)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp