Giro d'Italia 2017

Giro d'Italia 2017
GoranS sa:
Capra ibex sa:
Jaha då var mupparna igång igen. Bla bla om sämskinn o belgisk kedja. Hur många ggr ska man behöva lyssna på det rabblet? Hur m0mga gånger ska Adamson säga "pressiss", hur många gånger ska Vacchi brista ut i gapflabb som om Adamson vore världens roligaste person?

Tänk dig att det varit Ola Bränholm och Björn Fagerlind som kommenterat.
:
:
Så, nu känns det väl rätt bra att det är V&A som står för babblandet?
Du har rätt. I rest my case.
Jag tycker ändå det hade varit fräscht med nån annan expert då o då. Det var ju trots allt ett tag sen adamsom var proffs. Plus nån av våra föredettingar kan komma med lite NYA infallsvinklar. Mupparna har liksom sagt sitt nu. Tänk Lövqvist, kessiakoff, gustav, bäckstedt, emma, susanne...dom har säkert nåt o säga!

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Jag tycker Vacchi är bra, av de andra svenskarna på Eurosport är han outstanding. Däremot kan jag hålla med om att det kan bli lite väl gaggigt med V&A, är han själv är det klart bättre. Skulle vara intressant med V ihop med någon annan.

Giro d'Italia 2017
emmer sa:
NLC sa:
Miss Lycka sa:
Vilka odds hade han?
Va, var det en sportslig händelse också? Trodde ett tag tråden bara handlade om olika kommentarer :-P
Något däråt :-)
Så länge det skiljer +0 så är det väl inte så mycket vunnet med att vinna - mer än prestigen och en kanske inte helt skogshuggarhetro jersey...

Kanske behövs en storrutig (men ändå lycratajt) flanellttröja i peletonen?

Giro d'Italia 2017
me.I.am sa:
Jag tycker Vacchi är bra, av de andra svenskarna på Eurosport är han outstanding. Däremot kan jag hålla med om att det kan bli lite väl gaggigt med V&A, är han själv är det klart bättre. Skulle vara intressant med V ihop med någon annan.

Kanske lite OT, men körde han inte längdskidor ihop med Per Elofsson på skid-vm i vintras? Nån som såg det och kan bedöma hur det var? Själv kollade jag på SVT och lyssnade på Hård och Blomman, traditionalist som jag är. Av samma anledning vill jag ha V&A på cykling. Är ju inte alls samma sak när den andre tjommen kommenterar på Eurosport...

Giro d'Italia 2017
Vacchi kommenterade längdskidor ett tag på svenska Eurosport (var det väl) om jag inte minns alldeles galet. Hans stil var densamma som på cykelloppen skulle jag säga men man märkte att hans bakgrund är inom cykel och inte längdskidor. Någon, i stil med Blomman, som kan lite om skidteknik som bisittare hade gjort gott. Hur han är numera vet jag inte, men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara någon dramatisk skillnad.

Giro d'Italia 2017
Vacchi kommentetar skidor på eurosport ja, med elofsson. Det är mycket bra. Dock är elofsson kanske inte helt gjuten som tv personlighet, men naturligtvis mycket kunnig. Det märks att han har svårt att hänga med i vacchis eufori

Giro d'Italia 2017
Capra ibex sa:
GoranS sa:
Capra ibex sa:
Jaha då var mupparna igång igen. Bla bla om sämskinn o belgisk kedja. Hur många ggr ska man behöva lyssna på det rabblet? Hur m0mga gånger ska Adamson säga "pressiss", hur många gånger ska Vacchi brista ut i gapflabb som om Adamson vore världens roligaste person?

Tänk dig att det varit Ola Bränholm och Björn Fagerlind som kommenterat.
:
:
Så, nu känns det väl rätt bra att det är V&A som står för babblandet?
Du har rätt. I rest my case.
Jag tycker ändå det hade varit fräscht med nån annan expert då o då. Det var ju trots allt ett tag sen adamsom var proffs. Plus nån av våra föredettingar kan komma med lite NYA infallsvinklar. Mupparna har liksom sagt sitt nu. Tänk Lövqvist, kessiakoff, gustav, bäckstedt, emma, susanne...dom har säkert nåt o säga!

Kessiakoff hade väl svt på os. Han babbla sönder sändningen totalt, var inte tyst en tiondels sekund. Kändes som han försökte klämma in så mycket cykelutbildning som möjligt eftersom många tittare antagligen hade dålig koll.

Kessiakoff och Bäckstedt har varit gästartister som bisittare på touren nån gång, då har det funkat bra.

Giro d'Italia 2017
Proffsklungan på herrsidan är verkligen nattsvart när det gäller svenska cyklister nu. Så synd att vi inte fick ut liiiiiite mer på lvg av Kecka. En sån kille som var mycket bra uppför och brutalt bra på tempo. Tror han hade kapacitet för topp 3 på alla grand tours plus kunna vinna etapplopp som typ Schweiz runt, tirreno- adriatico m.m

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Ganska tråkigt so far ! När kommer första bergsetappen ? Eller race genom Centro Historico Roma / Napoli / Venezia / Verona ? Cinque Terre ? Hoppas på Mt Etna !

Giro d'Italia 2017
Nja, vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men mer att det är för bombastiskt, "överproducerat", segt, .... Föredrar i så fall plattorna fram t.o.m. Rocks samt Permanent Vacation och Pump. Sen är de i mitt tycke ett ganska ojämnt band.

Det får bli det sista Aerosmith-relaterade från mig i tråden.

Tillbaka
Topp