GoranS
Aktiv medlem
Giro d'Italia 2017
Moreno utslängd efter att puttat Diego Rosa av vägen. Så, en mindre hjälpryttare för Vincenzo. http://www.cyclingnews.com/news/javier-moreno-kicked-off-giro-ditalia-for-pushing-incident/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:Känns som det finns de i klungan som har en hel del krut kvar. Frågan är om någon vill lägga i turbon eller om de nöjer sig med att gå med gruppen upp till mål (riskminimering så här tidigt i loppet).
Capra ibex sa:Harregud vad dom tramsar mycket idag R o A. Orka.
Jag sätter min hatt på att gorillan tar det.
Marren sa:Humle å Dumle har i alla all jag gett upp hoppet om för länge sen....
Tycker f.ö. att Girot är ett ballare lopp än TDF, men allt runt omkring (live uppdateringar, etc etc) andas lite lågbudget.
Finns andra kommentatorer som klarar det utan att 10-12 ständigt återkommande historier och en massa gagg.Bikzz sa:Tycker V&A är ok/bra, tänk på att dom måste prata konstant i 4-5h om en jagande klunga och några utbrytare x minuter före, same-same every day, inte lätt.. !!
Henrik_E sa:Dags att sluta tjata om Ewan nu?
Och gnället är vare sig mer omväxlande, mer spirituellt eller håller sig mer till ämnet...Bama sa:Under TdF 2012 började gnället på kommentatorerna här på happy bli tjatigt och ändå fortsätter ni gnälla dag efter dag efter dag.
Det är helt frivilligt att lyssna men jag tycker de gör ett jättebra jobb.
Bama sa:Under TdF 2012 började gnället på kommentatorerna här på happy bli tjatigt och ändå fortsätter ni gnälla dag efter dag efter dag.
Det är helt frivilligt att lyssna men jag tycker de gör ett jättebra jobb.
GoranS sa:Någon som sett någon kommentar från herr Missade-målgången-med-ett-varv?
GoranS sa:Edmondson, Hepburn, Hansen, Haas eller Sutherland?
me.I.am sa:GoranS sa:Någon som sett någon kommentar från herr Missade-målgången-med-ett-varv?
Inte från honom men en kommentar från Nibali
http://www.cyclingnews.com/news/giro-ditalia-dead-radio-led-to-piberniks-mistaken-celebration/
emmer sa:Det är inga vanliga sillmjölkar som trampar runt :-)
"Team Osteopath Hansi Friedl popped the shoulder of Alberto Losada back into place in the ambulance so he could continue to race. He was in danger of missing the time cut for the stage but bravely finished and is expected to be on the start line tomorrow."
sandydoull sa:Slut på batteri låter det inte lite amatörmässigt!
me.I.am sa:GoranS sa:Någon som sett någon kommentar från herr Missade-målgången-med-ett-varv?
Inte från honom men en kommentar från Nibali
http://www.cyclingnews.com/news/giro-ditalia-dead-radio-led-to-piberniks-mistaken-celebration/
Låter som om du har uppfunnit CycloCross :-) (Steeple Chase)GoranS sa:Kanske skulle införa ett giro där bara start- och målplatsen är given (och ev. langningszonerna) och att det är fritt vägval däremellan!? I vissa fall vore det då kanske t.o.m. bättre att hoppa på en MTB och köra en stig över ett berg istället för att cykla en lång omväg.
Om etapplopp uppfunnits idag sa:-Vi gör så här: Vi låter cyklisterna cykla typ 6 timmar om dan i jävligt oländig terräng i tre veckor. Det kommer bli skitjobbigt och för att överhuvudtaget slutföra måste man fis-köra det mesta av distansen annars går man ju helt sönder. Så egentligen är det bara målgången varje dag som är lite spännade. Och för att folk ska bli ännu mer förvirrade så slänger vi in lite tävlingar i tävlingen, och delar ut lite färglada tröjor. Och förresten, det finns liksom ingen sportslig koppling till vem som skall få vara med i tävlingen heller. Typ kval eller så. Hur låter det?
-Är du helt jävla dum i huvudet eller?
Jag kan för lite om historien, men det största "felet" med etapploppen, eller egentligen de flesta lopp utom rena tempolopp, är väl teamen?!bompet sa:Pardoxalt det här med formatet på etapplopp. Om någon idag skulle ha förslagit:
Om etapplopp uppfunnits idag sa:-Vi gör så här: Vi låter cyklisterna cykla typ 6 timmar om dan i jävligt oländig terräng i tre veckor. Det kommer bli skitjobbigt och för att överhuvudtaget slutföra måste man fis-köra det mesta av distansen annars går man ju helt sönder. Så egentligen är det bara målgången varje dag som är lite spännade. Och för att folk ska bli ännu mer förvirrade så slänger vi in lite tävlingar i tävlingen, och delar ut lite färglada tröjor. Och förresten, det finns liksom ingen sportslig koppling till vem som skall få vara med i tävlingen heller. Typ kval eller så. Hur låter det?
-Är du helt jävla dum i huvudet eller?
Men samtidigt är det detta jag älskar med de stora etapploppen: Att dom är helt ologiska. Att man måste ha en förståelse för hur de har växt fram historiskt för att kunna uppskatta konceptet fullt ut. Att det allt som oftast är sjukt tråkigt och förutsägbart, men på ett gött sätt. Att man varje dag flyttar sig från en fysisk plats till en annan. Att man efter 100 upplagor fortfarande laborerar med konceptet och introducerar vrickade grejer.
Och av samma anledning är Girot och Vueltan i mina ögon bättre än Touren. ASO har antagligen haft den fejkade konversationen ovan på riktigt och har slipat bort några av de mest uppenbara pucklarna. Med ett tråkigare lopp som resultat. (Lustigt i sammanhanget är att när de nu efter 100 år av misoginy skall försöka sig på att införliva damerna i TdF så skjuter de sig själva i foten å det grövsta vad gäller loppets format.)
eketjall sa:Därmed inte sagt att det bara är kasst som det är nu, men det är ju inte jätte upphetsande med några man i utbrytning från start som blir upphämtade av klungan 1km från mål och sen avgörs det med en spurt.
Med den upplösningen av en etapp kan man ju lika gärna skippa de 15 första milen.
Absolut, jag tänkte mer ur ett åskådarperspektiv för individuella etapper som avslutas med spurt. Likt förbannat kan man inte låta bli att titta från start OM det råkar bli tidig utbrytning som visar sig hålla etc.GoranS sa:eketjall sa:Därmed inte sagt att det bara är kasst som det är nu, men det är ju inte jätte upphetsande med några man i utbrytning från start som blir upphämtade av klungan 1km från mål och sen avgörs det med en spurt.
Med den upplösningen av en etapp kan man ju lika gärna skippa de 15 första milen.
Nej. Bortsett från att det är en skillnad att spurt efter 1 mil och efter 16 mil så finns det (minst) en viktig skillnad. Ledtråd: Det är mer än en etapp på ett etapplopp.
iddqd sa:Hade varit roligt att se en etapp som linjelopp med endast en från varje lag, de bestämmer själv vem de vill ha där. Kanske finns i något annat lopp som jag missat.
Ulissi och Gasparotto är väl de som ligger närmast till hand. Kanske Visconti med. Skulle inte räkna bort Nibali helt heller om han lyckas komma loss i slutet etappen.GoranS sa:Lite uppför på slutet idag. Känns inte som en etapp för de riktiga plattraketerna utan mer som något för en Valverde-typ. Vad finns det för sådana i startfältet?