Giro d'Italia 2017

Giro d'Italia 2017
Dagens förlorare. Quintana och Yates. Dagens vinnare. Pinot, Dumoulin och Jungels.

Quintana och Yates behövde mer tid för att behålla sina tröjor. Om Dumoulin inte får till tempot kan Pinot vinna. Jungels tar ungdomströjan imorgon.

Giro d'Italia 2017
Ställningen inför avslutande tempot:
Screenshot_20170527-173238.jpg

Giro d'Italia 2017
I morgon kommer bli jäkligt spännande i morgon :-)

[Cyklat omkring i nittio timmar/tre veckor och det skiljer en å en halv minut mellan de sex första - imponerande bred topp :-) ]

Giro d'Italia 2017
Jag hoppas Tom D kör sitt livs lopp imorgon och vinner totalen.
För att det behövs för cyklingen, för att han verkar vara en lite "roligare" cyklist än Quintana och Nibali men främst för att han kört så grymt bra på mestadels egen hand med ett svagare lag.
Movistar är ju som Sky brukar vara i Touren.

Giro d'Italia 2017
nypan sa:
För att det behövs för cyklingen, för att han verkar vara en lite "roligare" cyklist än Quintana och Nibali men främst för att han kört så grymt bra på mestadels egen hand med ett svagare lag.

+1
Jag gillade intervjun med TD innan dagens etapp angående gårdagens bekymmer.
inga bortförklaringar, inte skylla på nån annan.
Han sa bara att han hade dåliga ben och gjorde ett nybörjarmisstag att ligga för långt bak i klungan.
Uppfriskande ärligt.

Giro d'Italia 2017
Stewe sa:
nypan sa:

+1
Jag gillade intervjun med TD innan dagens etapp angående gårdagens bekymmer.
inga bortförklaringar, inte skylla på nån annan.
Han sa bara att han hade dåliga ben och gjorde ett nybörjarmisstag att ligga för långt bak i klungan.
Uppfriskande ärligt.

+1
Och utifrån de bilder jag har sett har det inte varit någon "sticky bottle" heller ens när han har varit i kris.
Nibali har ju lite att lära där.

Giro d'Italia 2017
Är en pallplats idag helt utom räckhåll för Ludvigsson? Idag lär han ju få köra fullt i alla fall, och han kom ju fyra på en temetapp i förra årets Giro.

Skiljer ju rätt mycket i starttid också mot GC-toppen så vindförhållandena kan bli en faktor.

Giro d'Italia 2017
Supertramp sa:
Är en pallplats idag helt utom räckhåll för Ludvigsson? Idag lär han ju få köra fullt i alla fall, och han kom ju fyra på en temetapp i förra årets Giro.

Skiljer ju rätt mycket i starttid också mot GC-toppen så vindförhållandena kan bli en faktor.

Absolut inte. Passar bättre än den förra tempoetappen. Men 21a etappen på en Grand Tour är ju oviss.

Bra preview här: http://www.ciclismointernacional.com/giro-ditalia-2017-stage-21-preview/

Giro d'Italia 2017
Giro d'Italia 2017
Tror och hoppas på att Tom tar hem allt, Pinot kör upp sig till andraplats, önsketänkande är att det blir sekundstrid för tredjeplats mellan Nibali, Quintana, Zakarin.

Giro d'Italia 2017
gerrardsdobbar sa:
Supertramp sa:

Absolut inte. Passar bättre än den förra tempoetappen. Men 21a etappen på en Grand Tour är ju oviss.

Bra preview här: http://www.ciclismointernacional.com/giro-ditalia-2017-stage-21-preview/

Utmärkt länk där!

(Hoppas nu bara TV-producenterna har förmågan att presentera slutkampen på ett vettigt sätt.)

Giro d'Italia 2017
Verkar mest som om ganska mycket tvära kurvor är svårigheten idag...
...och vara tvärslut på mållinjen och inte två kilometer innan :-)

Giro d'Italia 2017
Väderutsikt (om någon missat den :-) )
WEATHER
Monza (13.45 – First Rider’s Start): Sunny, 28°C. Wind: weak – 3km/h.
Milano (17.30 – Last Rider’s Approx. Finish): Sunny, 31°C. Wind: weak – 6km/h.

Giro d'Italia 2017
Italienarna verkar ha varit lite trötta för de första åkarna.
Vi får hoppas de fått upp ångan till tätstriden så man slipper lika mycket efterjusterande då (för då vet vi väl inte segraren förrs fram mot sextiden :-) )

Giro d'Italia 2017
Mycket reklam brukar det vara i början på sändningarna och mindre mot slutet.

För mej fungerar det att spola förbi, har telia.
Dock går det inte på alla kanaler, men på ES går det.

Giro d'Italia 2017
Hände ngt med Ludvigsson i början av loppet? Han var tydligen 44s efter van Emden redan efter 10 minuter men tappade sen bara 25 sekunder på resten.

Tillbaka
Topp