Giro d'Italia 2017

Giro d'Italia 2017
emmer sa:
GoranS sa:
Måste bli rekord i form av placeringsavancemang upp till seger på sista etappen i en GT - från 4:e till 1:a för TD.
Är det rekord för mycket folk på "samma tid" så blir det lätt rekord i "omkastningar"...

Ja, det är väl i praktiken en förutsättning, men det andra är inte något som per automatik följer av det första.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
GoranS sa:
emmer sa:
GoranS sa:
Måste bli rekord i form av placeringsavancemang upp till seger på sista etappen i en GT - från 4:e till 1:a för TD.
Är det rekord för mycket folk på "samma tid" så blir det lätt rekord i "omkastningar"...
Ja, det är väl i praktiken en förutsättning, men det andra är inte något som per automatik följer av det första.
Nix, men oddsen ökar markant :-)

Giro d'Italia 2017
emmer sa:
GoranS sa:
emmer sa:
GoranS sa:

Engelska odds eller de man är van vid?

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Mooshie sa:
emmer sa:
GoranS sa:
emmer sa:
GoranS sa:
Engelska odds eller de man är van vid?
Fem på tolv att det uttryx i procent.

Giro d'Italia 2017
Hm, skulle "frånvaron" av tidtagning gå till historieböckerna? Om du menar dagens etapp så var den väl rätt normal för att vara ett GT-tempo.

Giro d'Italia 2017
Lyckades skaka liv i ESP sista minuterna av dagens sändning =)
_20170528_174002.JPG

Giro d'Italia 2017
Spännande värre och ett bra Giro med rätt vinnare!

Enligt SVT så var dagens tempoetapp 30 mil lång, den de såg gick nog även runt en sjö som alla tävlingar av rang.

Giro d'Italia 2017
GoranS sa:
Hm, skulle "frånvaron" av tidtagning gå till historieböckerna? Om du menar dagens etapp så var den väl rätt normal för att vara ett GT-tempo.

Historiskt dålig kanske jag skulle säga, idag funkade det dock bra. Förutom att han som vann låg fyra i mål ett bra tag?

Giro d'Italia 2017
emmer sa:
GoranS sa:
emmer sa:
GoranS sa:
Jag tror t.o.m. att man kan inskränka sig till topp-11 på nuvarande GC
Nu blir man lite nyfiken på varför de tre extra sekunderna till plats tolv är så förödande :-)
Ja du, den kan du få sova på! Fast jag misstänker kraftigt att du förstår varför jag valde att plocka med 11:an medan 12:an inte vara lika intressant.
I will not rub it in :-) but I'll follow them a few days more...
(Men nu är det ju lite plattare några dagar att vila axeln på...)

Topp-8 i sammandraget var då topp-8 så jag tycker att min förutsägelse om att det skulle räcka med att titta på topp-11 efter första tempot för att hitta de som skulle ha med totalen att göra i Milano var rätt OK. De som låg på plats 9-11 var Amador, Kruijswijk och Thomas. De två sistnämnda bröt och Amador slutade på 18:e plats. Om man tittar på de som slutade på plats 9-20 så låg de efter första tempot på plats 16, 13, 14, 25, 19, 15, 23, 31, 42, 9, 30 och 17. Känns som åttondeplatsen snarare än tjugondeplatsen var "vattendelaren" i detta fall.

Giro d'Italia 2017
Nu vill jag inte vara en party pooper här när det gäller Dumolain (pun?).

Absolut en värdig vinnare. men det där med att han var extremt noga med att inte få någon skjuts vid langning som han hyllats för här och som Vacchi tagit upp några gånger efter att han tvingades stanna. Jag tror det var första langningen, eller en av de första, i backen efter "toastoppet". En flaska, han höll lika länge som dom brukar göra, men sen plötsligt så slet han åt sig flaskan, istället för den vanliga avslutande skjutsen. Jag noterade det då, min första tanke var att han nästan som en protest mot den som satt i bilen lite demonstrativt undvek sista skjutsen. Men direkt efter panorerade kameran framåt, och där var en kommissariebil precis framför, med kommissarien tittande bakåt mot Dumolain. Fick en liten känsla av att han kanske sagt något eller höjt ett varnande finger.

EDIT: Efter det var han alltså väldigt noga med att inte få någon som helst skjuts vid langning av flaskor/bars.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Jag tycker det varit spännande men samtidigt ganska osevärt giro när det kommer till gc-striden. Vet inte om bansträckningen varit för tuff men åtminstone sista veckan har de flesta gc-åkare verkat rejält mosiga och det har ju knappt varit en enda attack att tala om i bergen. Inte bara att de inte kunnat ställa av varandra, de har knappt kunnat ställa av hjälpryttarna heller.

Giro d'Italia 2017
Ska de bli av med sticky bottles lär de behöva utdöma lite ordentliga straff för det. Om det aldrig får några konsekvenser eller bara symboliska sådana lär dessa flaskor fortsatt förekomma rätt flitigt.

Tillbaka
Topp