Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr brukar mina försök till analyser vara behäftade med väsentliga risker för fel så se det snarare som gissningar.gerrardsdobbar sa:Det låter som du har koll! Litar på dig.
Hm, hade du inte beslutat att Tom kommer att vinna?Henrik_E sa:Lite trist om girot 2018 inte har någon vinnare.
Jag fick lite flashbacks till Festina 97(?) när jag såg Skys "uppdrag" för Froome.NLC sa:Är det bara jag som påminns av Floyd om än i mindre skala ?
Havoc 5 sa:Herregud! Jag kan inte så mycket om cykeltävlingar, men kan Froome lyckas med det här?
Coolt om.
Modigt som fan o dra så tidigt.
Jag hejar på honom.
Tycker synd om Yeates. Verkar ha tvärkroknat. =(
NLC sa:Är det bara jag som påminns av Floyd om än i mindre skala ?
Tror du verkligen att Tom är dopad?Henrik_E sa:Lite trist om girot 2018 inte har någon vinnare.
Fast Chris kan ju vara dopad nu och det lär han inte ha något carte blanche för.Bama sa:Tror du verkligen att Tom är dopad?Henrik_E sa:Lite trist om girot 2018 inte har någon vinnare.
För alla borde vid det här laget veta att en eventuell avstängning för Froome inte blir retroaktiv.
Eller också är det en äkta Landis och det handlar om whisky.BjornR sa:NLC sa:Är det bara jag som påminns av Floyd om än i mindre skala ?
Kanske höjt gränsen för astmamedicin i blodet? :)
GoranS sa:Eller också är det en äkta Landis och det handlar om whisky.BjornR sa:NLC sa:Är det bara jag som påminns av Floyd om än i mindre skala ?
Kanske höjt gränsen för astmamedicin i blodet? :)
GoranS sa:Underligt att ge upp i det läget. Tror mer att han är lite frustrerad att det inte blir ett bättre samarbete i gruppen och att han inte vill göra allt jobb själv.
Håller med om att han har ett stort ansvar. Försökte bara gissa mig till varför han inte gick all-in och körde. Det kan ju också vara ett spel - att verka upprörd på att de andra i gruppen inte drar och därigenom få dem att vara med och jobba och p.s.s. tjäna lite krafter som han kan använda i slutbacken.DT sa:GoranS sa:Underligt att ge upp i det läget. Tror mer att han är lite frustrerad att det inte blir ett bättre samarbete i gruppen och att han inte vill göra allt jobb själv.
Klart han är frustrerad, men det är ju han som har förlorat mest på att de har fisåkt utför och på slätan. Som tempostark åkare i virtuell rosa får han väl ta huvudansvaret utan att tjura...
Frågan är vad som är bästa scenariot idag om man vill ha maximal spänning imorgon. Om Tom och Chris ligger väldigt tajt i GC ser jag en risk för avvaktande körning väldigt länge på etappen. Med lite måttligt avstånd kan det kanske bli en attack lite tidigare från den som ligger efter i GC,clnr sa:Är ju berg i morgon med. Och minns hur mycket Froome tappade dagen efter vinsten på Zocolan.
Lååååååååååååångt bak. Släppte rätt tidigt på Finestre. Var en bra stund sedan de slutade rapportera avståndet till honom och då var det väl 17-18 minuter.dardos sa:Vad fan har hänt egentligen? Jag som måste jobba på dagarna verkar ha missat något drastiskt idag! Var är Yates?
Jag bestämde att Pinot skulle vinna men inte fan lyssnade han.GoranS sa:Hm, hade du inte beslutat att Tom kommer att vinna?Henrik_E sa:Lite trist om girot 2018 inte har någon vinnare.
GoranS sa:Hur är det med maxtidsregeln. Känns som det skulle kunna bli jobbigt för vissa att greja den idag med tanke på att det varit hårdkörning länge.
Det vet inte alla eftersom du har fel. Den behöver inte bli det men kan bli det.Bama sa:Tror du verkligen att Tom är dopad?Henrik_E sa:Lite trist om girot 2018 inte har någon vinnare.
För alla borde vid det här laget veta att en eventuell avstängning för Froome inte blir retroaktiv.
Säg att vi får 5.15 som segertid (start 11.45 och målgång 17.00). Det innebär 184/5,25 km/h, d.v.s. precis över 35 km/h. Då ska man lägga på 12%, d.v.s. knappt 38 minuter,clnr sa:maxtiden bestäms av organisatören. Har inte hittat nå't från Girot men från Touren 2011 så gällde detta på bergsetapper:
• 6% if the average speed is less than or equal to 30 km/h
• 7% between 30 km/h & 31 km/h;
• 8% between 31 km/h & 32 km/h;
• 9% between 32 km/h & 33 km/h;
• 10% between 33 km/h & 34 km/h;
• 11% between 34 km/h & 35 km/h;
• 12% between 35 km/h & 36 km/h;
• 13% between 36 km/h & 37 km/h;
• 14% between 37 km/h & 38 km/h;
• 15% between 38 km/h & 39 km/h;
• 16% between 39 km/h & 40 km/h;
• 17% over 40 km/h
(från http://inrng.com/2011/07/tour-de-france-time-cut/ )
Med det jättetappet skulle jag inte vara jätteförvånad om han är sjuk och än mindre förvånad om det kommer att anges som skäl.clnr sa:Ryktas om att Yates är sjuk. Men det var såvitt jag vet bara nån som twittrade det till Vacchi så ta det med en hel hög salt innan presskonferenserna efter dagens etapp.
GoranS sa:Med det jättetappet skulle jag inte vara jätteförvånad om han är sjuk och än mindre förvånad om det kommer att anges som skäl.clnr sa:Ryktas om att Yates är sjuk. Men det var såvitt jag vet bara nån som twittrade det till Vacchi så ta det med en hel hög salt innan presskonferenserna efter dagens etapp.
Och om för många missar tiden kan det ju bli "allmän amnesti" för att de inte vill få ett lopp som avslutas med 40 cyklister i Rom på söndag.clnr sa:Sen så är det ju så att de reglerna inte behöver vara skrivna i sten. T ex så är det ju riktigt varmt idag så de kan ju öka på de gränserna om för många riskerar att åka ut...
Capra ibex sa:Jag är inget Froomefan men hatten av. Vilken mästare.
"Jag är inget Froomefan men hatten av. Vilken mästare."?Miss Lycka 2.0 sa:Det sa man om Landis också.