Giro d'Italia 2018

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro d'Italia 2018
Det ska blåsa 5 m/s från havet imorgon på den israeliska kusten. Kan det månne räcka för att det ska bli lite kantvindskaos på en etapp som annars ser väldigt förutsägbar ut?

Giro d'Italia 2018
Supertramp sa:
Kör Peter Sagan Girot i år?
Ser honom inte när jag kollar oddsen på vinnare så jag antar att han inte ställer upp?
Kika långt ner i listan för de höga oddsen, speciellt om du kollar på vinnare av hela baletten.....
Men misstänker att du menar för morgondagens etapp?
Edit: se ovanför

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2018
Giro d'Italia 2018
Henrik_E sa:
NLC sa:
nisseson sa:
Supertramp sa:
Kör Peter Sagan Girot i år?
Ser honom inte när jag kollar oddsen på vinnare så jag antar att han inte ställer upp?

Nope, han kör Tour of California

Frågan är väl om Peter Sagan någonsin kommer ställa sig på startlinjen för Giro d'Italia.
Specialized föredrar nog det amerikanska PR-jippot framför en riktig tävling.

Förmodligen. Särskilt eftersom han faktiskt har lyckats vinna den ena och på sin höjd har möjlighet att utmana om etappsegrar på den andra.

Giro d'Italia 2018
emmer sa:
andrewmtb sa:
Det ser ut som det bara är Quickstep som kör med skivbromsar.
Alla turas om att göra materialsponsorerna till lags med att försöka harva ett lopp igenom på skivor.

Så är det nog :)

Däremot undrar jag vem som sponsrade med tandemcykeln och de rosa dräkterna :D :D haha!
och de cyklade "ifrån" klungan, så det lär väl inte gå så fort just nu =)

Giro d'Italia 2018
andrewmtb sa:
Däremot undrar jag vem som sponsrade med tandemcykeln och de rosa dräkterna :D :D haha!
och de cyklade "ifrån" klungan, så det lär väl inte gå så fort just nu =)
Nu var det ju två som hjälptes åt att trampa på en cykel, så de bör ju ha kunnat cykla dubbelt så fort som en ensam trampare. ;o)

Sean Kelly trodde i a f att det inte går att få båda att driva framåt när man sitter så där rygg mot rygg, men det stämmer förstås inte riktigt.

Giro d'Italia 2018
Spännande när 131cyklister går in på 00:00 ...

[Edit: Men det är ju "bara" 75% av fältet så det är ju inte lika illa som TdF förlidet år...]

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2018
Blir nog mer eller mindre sömnpiller fram till S6.
Lite skôj för Rohan Dennis som lyckades komplettera sin samling av Grand Tour ledartröjor med en rosa, efter att ha sputrat till sig tre bonussekunder.
Därmed blev den samlingen komplett.

Giro d'Italia 2018
yikes går i 70-76km/h i klungan nu. 18km kvar

edit: oj.. farthinder på sträckan.. hur tänkte de nu?? 70kmh+ , men hände som tur var ingen krash.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2018
Bara jag som tycker bennett i bora-stallet va lite för ful i spurten idag?

Fö sjukt tråkig etapp! Sista 10 km va lite spännande förvisso. Längtsr till etapp 6!

Giro d'Italia 2018
Cyklot B sa:
Är det någon här som spelar Velogames?
Det kanske vore idé att skapa en Happy-liga i så fall.

Länk
Det blev ingen vidare respons på min fråga, så jag drar slutsatsen att ingen liga skapats. Därför har jag skapat en själv nu, så att ni som redan kör Velogames i Girot kan ansluta till Happy-ligan, medan ni som inte är med får vänta till Touren, då ligan lever vidare/upp igen.

Liganamn: Happyride.se
Ligakod: 485415012

Ni som inte redan spelar Velogames, kan ju provköra Tour of California som öppnar för spel strax – troligen imorgon.

Giro d'Italia 2018
ooms sa:
NLC sa:
Är det imorgon man ska vara hemma, eller någon dag i tredje veckan??
Ja, det blir körigt imorrn. Behöver ut på en långrunda, samtidigt är det damelittävling Tour of Uppsala man borde se, och dessutom bra etapp i girot...
Treskift: starta TIDIGT och cykla själv, kika på damerna live och titta på girot i efterhand när du kommer hem.

Giro d'Italia 2018
GoranS sa:
ooms sa:
NLC sa:
Är det imorgon man ska vara hemma, eller någon dag i tredje veckan??
Ja, det blir körigt imorrn. Behöver ut på en långrunda, samtidigt är det damelittävling Tour of Uppsala man borde se, och dessutom bra etapp i girot...
Treskift: starta TIDIGT och cykla själv, kika på damerna live och titta på girot i efterhand när du kommer hem.
Damerna kör dubbeletapp, tempo på förmiddan o linje på eftermiddan. Och jag vill gärna slippa arm- och benvärmare... Jag vet, I-landsproblem?

Giro d'Italia 2018
Varför kör Sagan i USA när någon Bennet och någon mer kör för Bora och var med i spurten på någon etapp?
Har Bora två lag och hur görs uppdelningen och prioriteringen?
Passar det Sagan bättre att köra i USA?

Giro d'Italia 2018
MichaelOberg sa:
Varför kör Sagan i USA när någon Bennet och någon mer kör för Bora och var med i spurten på någon etapp?

Sagan är bevisligen ingen grand tour cyklist utan bäst på endagars.

Giro d'Italia 2018
Henrik_E sa:
MichaelOberg sa:
Det passar hans sponsorer bättre.

Tja, Tour of California är ju ändå ett WT-lopp så World Tour lagen måste ju ställa upp med någonting. Och det är ju inte välgörenhet att driva ett proffscykelstall så någon typ av ROI finns nog med i uttagningarna för alla lag. Team SKY verkar tex inte ta med några större kanoner ur sitt digra utbud av stjärnor.

Giro d'Italia 2018
Pfaff sa:
MichaelOberg sa:

Poängtröjan i Paris fem år i rad, nej, Sagan har verkligen inget i en GT att göra. Och han har ju vunnit några etapper dessutom.

Giro d'Italia 2018
GoranS sa:
Pfaff sa:
MichaelOberg sa:

Poängtröjan i Paris fem år i rad, nej, Sagan har verkligen inget i en GT att göra. Och han har ju vunnit några etapper dessutom.
Göran har rätt, men Girot krockar väl alltid med Tour of California, och Sagan vill nog hellre köra ToC (som han dessutom vunnit)? Han har dessutom väldigt många etappvinster och poängvinster (precis som i TdF). Han är troligen mer sugen på ToC än Girot. Att han dessutom säkert generar mer intäkter för sponsorerna kan såklart ha en del med beslutet att göra.

Tillbaka
Topp