Giro d'Italia 2018

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro d'Italia 2018
Inlägg från tidigare i tråden:

Henrik_E sa:
Håll på Tom Dumoulin om du vill hålla på han som kommer vinna. Håll på Thibaut Pinot om du är finsmakare.

Personligen är jag alldeles för riskaversiv för att gambla på sånt. Man kan förstås sätta sig och försöka kolla på GT:er historiskt och se hur vanligt det är att en cyklist tappat ledningen i denna typ av situation och utifrån den statistiken gör någon bedömning. Jag skulle skatta sannolikheten att Yates tar det till över 50%. Om Tom sen har 10% eller 20% chans att vinna tycker jag är väldigt svårt att säga.

Giro d'Italia 2018
Intressant att se att flera i toppen av resultatlistan på tempot, bland annat vinnaren Rohan Dennis, var tillbaka på tubdäck på tempohojarna.

Giro d'Italia 2018
Sicken n00b. Med 28+ mm kanttråd (eller slanglöst) hade han säkert tjänat ett par minuter. Och inte hade han skivbromsar heller. Ytterligare ett par bortkastade minuter.

Giro d'Italia 2018
Kommer Tom att försöka något idag eller avvaktar han till de kommande två etapperna där det är en hel del klättring före avslutningsbacken?

Giro d'Italia 2018
Verkar som Yates ligger på runt 2 i odds. Lägger du 2 kkr på honom nu har du en vinst på antingen 1 kkr eller 2,25 kkr (givet att ngn av de två vinner).

Giro d'Italia 2018
Hm, känns som Yates kan rasa rejält idag. Fortfarande en hel del kvar av Finestre och det är ju inte direkt slut på toppen av den backen.

Giro d'Italia 2018
Bästa Girot på länge, vilken dramatik, -- näst bäst var när den där snubben brände in i en snödriva och förlorade tröjan, eller när Tom bajsade i diket ....

Giro d'Italia 2018
Håller vi på att få material till en omskrivning av det klassiska citatet till

Un uomo solo è al comando della corsa, la sua maglia è bianco, il suo nome è Christopher Froome.

(Personligen undrar jag om dock om hans utbrytning kommer att hålla)

Giro d'Italia 2018
gerrardsdobbar sa:
GoranS sa:
(Personligen undrar jag om dock om hans utbrytning kommer att hålla)

Ett annat alternativ är ju att den håller in i mål, men Dumoulin kontrollerar tidsavståndet.
Jo, men jag misstänker att gruppen bakom kommer att plocka in Froome innan slutbacken börjar. Är trots allt en del partier där en grupp bör ha en fördel jämfört med en ensam åkare på vägen till slutbackens fot. Och när han väl är inhämtad är det ganska sannolikt att han bränt sitt bästa krut för dagen.

Giro d'Italia 2018
Någon som har koll på om de röjt vägen speciellt för girot eller om den varit öppen innan?

Frågan ställd med tanke på hur tidigt på året man kan vänta sig att kunna köra passet (om girot inte passerat).

Giro d'Italia 2018
Prima posizioni, complicado, multi-passa-montagni, bella fantastico !
Ultima posizioni, Fantastico, attentioni, La posizioni grandissimo !

Giro d'Italia 2018
Körde Tom medvetet lite lugnt utför för att dels inte riskera något och dels få upp lite folk bakifrån som kan hjälpa till att dra?

Tillbaka
Topp