Giro d'Italia 2018

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro d'Italia 2018
Sky får ju skämmas, de kunde väl åtminstone anstränga sig att gå med i klungan. Nu med 40km kvar ligger de 3 min efter klungan...

Giro d'Italia 2018
Pinsamt? Skämmas? Hade ni hoppats att Froome skulle krascha och förlora?

Vad hade det gett se en klunga bergsgetter köra runt på den banan? Jag tycker att de skulle neutralisera alla platta avslutningsetapper för GC. Det finns ingen anledning att riskera krascher.

Giro d'Italia 2018
Cyklisterna, Sky och Froome är en skam för sporten. Vad är det för trams att gnälla om banan nu? Snacka om att förstöra hela festen. Pinsamt räcker inte till.

Giro d'Italia 2018
Jag tycker skulden för beslute-t/-en runt sista etappen ska läggas på arrangören. Står ingenting i "årets Giro-bibel" om att sista etappen inte skulle genomföras som det nu gjordes. Det är väl bara att stå rakryggad som arrangör och meddela att "läs I "bibeln" vad vi har meddelat er för x månader sen".

Giro d'Italia 2018
Vilka fantastiska tre veckor det har varit, först en efterlängtad tempovinst av Dumoulin på prologen, sen Rohan Dennis lilla kupp och därefter Yates och Michelton-Scott kamp för att skaffa sig ett läge för att vinna men så i vänds allt upp och ner av förhandsfavoriten Froome som (nästan) alla räknat bort och vinnaren av ungdomströjan hamnar på GC-pallen.

Giro d'Italia 2018
Nu kollade inte jag på dagens etapp såg den läskig ut? Och blev det inte ännu värre nu sista varven när alla var utvilade och sen körde fullt?

Sen till cyklisternas (de som ville nautralisera etappen) försvar kan man väl säga att det är svårt att provköra en stadsbana i förväg.

Giro d'Italia 2018
ooms sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Det är inte arrangören som har beslutsrätt. De är säkert rätt irriterade. Nu blir det tempoetapp på slutet hädanefter.
På precis samma bana får man hoppas ;-)

Dom kan nog få svårt att övertyga staden Rom om att stänga av efter gårdagens icketävling. Om dom nu skulle köra "uppvisningsetapp" utan att riskera något hade de väl kunnat spärra av en bit av något gammalt flygfält uppe i norr i närheten av Cervinia där de befann sig. De gav ju inte publiken något i a f så vad ska dom med publik till? Dra sin egen sport så i smutsen är ju pinsamt...

Tillbaka
Topp