Giro d'Italia 2020

Giro d'Italia 2020
Det kan absolut vara dåligt väder. Av de tre rundorna jag kört har en varit kanonfin, en uppehåll men en del moln och en mer i stil med dagens väder fast omvänt - inledningsvis regn och blött (dock inget skyfall) och sedan uppklarnande och allt torrare vägar. Dock går ju Gran Fondot i andra halvan av maj och inte mitten av oktober vilket innebär mindre nederbörd och lite varmare i snitt.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2020
Dagens etapp i den platta trakten mellan Emilia-Romagna och Veneto.

1602846113093.png

Giro d'Italia 2020
Om de kommer så långt så misstänker jag att det kan bli ruttomläggning på torsdagens etapp, givet att norrmännens väderspådomar för Passo dello Stelvio är korrekta:
Skärmklipp.JPG

Giro d'Italia 2020
Giro d'Italia 2020
Är väl debatterbart/gränsfall om de är i Dolomiterna eller inte idag. Enligt definitionen på svenska wikisidan, d.v.s. "Dolomiterna] sträcker sig från Adigefloden i väst till Pievedalen i öst; från Pustertal i norr och till Val Sugana i söder." kommer de inte rikitgt in i Dolomiterna.
Nej jag menade inte så definitivt, bara reagerade när kameran svepte med Dolomiterna långt bort i bakgrunden. Och så tänkte jag på dig och en av dina fina RR, var det senaste julkalendern 2019 du hade med inslag från Dolomiterna?

Giro d'Italia 2020
Nej jag menade inte så definitivt, bara reagerade när kameran svepte med Dolomiterna långt bort i bakgrunden. Och så tänkte jag på dig och en av dina fina RR, var det senaste julkalendern 2019 du hade med inslag från Dolomiterna?
Ah, ok.

Nja, 2018 var senaste gången jag var i det där området så det var senaste julkalendern som hade material från området. Blir dock klart sugen på Italien-cykling när jag ser landskapet.

Giro d'Italia 2020
Profilen för hur de kör på lördag, nu när de inte kommer in i Frankrike. Inte lika mycket klättring som planerat, men 3 * 677 hm @ 5,9% lutning kan nog bli intressant ändå.

unnamed-1220x697.jpg

stage-20-sestriere.jpg

Giro d'Italia 2020
Hade varit enklare att stanna 5 sekunder och "zipp" på bara. När det ändå är så låg fart.

Giro d'Italia 2020
Skönt att man inte tävlar utan kan stanna till när man ska justera klädseln. Armvärmare är väl ungefär så långt jag går i min klädjustering i farten.

Tillbaka
Topp