Gissa tiden på Långa Lugnet

Öijer

Aktiv medlem
Alla som ska köra LL nu på lördag:
Vi kan leka en lek..
Tippa din egna tid på Långa Lugnet och se vem som kommer närmast..
Jag kanske kan skaka fram nåt töntigt pris till segraren.

Mmm, ganska svårt när man inte har hel koll på banan och förhållandena men siktar lite högt med en snitt fart på runt 23 kmh.

Vad kan det bli då?

Vi säger 04.41.10

Jag gissar på 6h, så kan jag ta en fika om det skulle gå för fort :-)
Har ju aldrig kört loppet men tror att 4:30 ska gå även att jag tänker efteranmäla mig i motionsklassen.

ja eftersom du kört den mer än mig så slår du nog mig men inte med så mycket. Jag kommer in på 4:02,20 / Ola

Ser jag någon som stannar på stadion innan målet och kollar på klockan så blir dom diskade. :-)

---
www.faluck.com/team

Tack för däckförslaget.
Provade mina Twister i blöt Ursviksskog igår och halkade omkring rätt rejält.
Så i morse så slängde jag på Explorer, men sablar vad tungt det rullade på väg
till jobbet.
Skall dock testa samma korta "rot slinga" i Ursvik på väg hem.
Men det lutar åt att mina Twister åker på igen.

Ja just ja. Min tid planeras till 4:58:28 (Alltså nöjd med en tid under 5h.)

PS! Öijer, Har Europa-eliten (förutom dig då) varit på plats redan och testat banan?

/Pilen

Senast redigerad av en moderator:
Det sägs att det har varit en del åkare här i veckan och testat. själv har jag bara sett sverige-elit och motionärer i skogarna och på lugnet.

Tyvärr blev det ingen tid alls för mig.
Gick in i väggen strax innan Grycksbo och återhämtade mig aldrig.
Så jag klev av vid andra varvningen.
Orsaken var nog att jag öppnade för tufft med tanke på den skrala träningen jag haft.
I ren besvikelse av att blivit degraderad till Sport klass (p.g.a engångslicens) och fått starta 20 minuter efter tävlingsklass.
Så här skulle det minsann köras så att jag kom ikapp svansen på dam/herr tävlingsklass så fort
som möjligt.

/Pilen

Gick bättre än väntat. Gick i mål på strax under 5:40 tror jag. Hade 5:30 på cykeldatorn efter att ha stannat och vilat lite vid alla depåerna.

Banan var bra tyckte jag fast de långa grusvägarna på slinga två var ju lite tråkiga. Synd att det var så få deltagare. Det blev lite väl glest på slutet.

/Jörgen

Jag bröt efter ett varv. Har nån infektion i kroppen, det gick inte att fortsätt helt enkelt.

Edit: Vi är mycket besvikna över den otroliga brist på information, vägvisare och trista attityd vid nummerlappsutdelningen. Den plötsliga startfältsförändringen och oklarheterna vilken starttid som gällde.
Fruktansvärt förbannad redan innan start. Skitarrangemang verkligen. Sen när man kom ut på banan så var det bra igen, så länge man pallade.

Senast redigerad av en moderator:
Ja nog gissade jag lite fel 4:53:11 blev 5:32:27.5. Det var den jobbigaste tävling jag åkt. Den första delen var mördande och vem hade hittat på stigningen ut på 3:e loopen, Öjer? Jag hade sån nj-vla kramp... Men nu när man ätit och druckit ett par kalla börjar man fundera på om det blir samma banan nästa år då j-vlar ska jag attacker min tid! :=). Kul med segrar för både Fredrik och Anna. Nog luktade det parfym när Pezzo passerade, vilken tjej!

Gissade på 4:49:12
Körde på 4:42:23 inkl en missad lagning och en punka. Nöjd.

Bra arr tycker jag. Visst jag kan hålla med om att det fanns brister i organisationen, tex blev det nästan anarki i startfållan (tävling) när speakern sa att det var två minuter kvar till start och 200 av oss stod utanför fållan.

Banan tyckte jag var kanonrolig, visst det blir ju lite grus då och då men det tycker jag är skönt emellanåt för på många ställen var det riktigt stökigt men stora leriga stenar, härligt Me like that!
skönt med FS.

Men snälla, skippa mostallriken! Varför inte en enkel pastasallad?

/Franz

Gissade 6,20,35 tiden blev 6,27,41.
Inte nöjd.
Det var tungt och jobbigt från första metern=(.Det var nära att brytas flera gånger
Rudan sitter nog kvar i benen fortfarande

Tjohej,

Det handlade mest om att överleva.....Hu vad jobbigt (och bitivis riktigt tråkigt) det var. Lååånga grusvägsbackar är inte min grej iallafall. Tur att det finns lopp som Sömnlös :)

Gissade på 05:49:38 och rullade (i snigelfart) in på 05:53:23

Kul ändå att ha genomfört ett VärldsCups lopp!

Gissade på 5.58 och kom istället in på drygt 6.34. Startade alldeles för optimistiskt, fick sen kramp i båda benen efter 64k. Var nära att bryta flera gånger efter det. Tack startnr 505 för motivationen att fortsätta! Bet ihop, spottade blod och fortsatte. Kom in i 9:e andningen och sista loopen gick förhållandevis bra, trots att det i princip var en enda lång uppförsbacke...
/Micke

Jag gissade 3.56.38 och kom in på 4.45 efter en böjd bakväxel efter 9 km. :-( och 4 kedjebrott och 8 km löpning med cykel sista biten in till mål..

Så kan det gå.

En shimano som var två veckor gammal..
Men efter att ha vridit växeln så låg ju allt snett och det slits ganska ordentligt då.
Så med 15 km kvar så gick den av första gången. 3 km senare gick den av på ett annat ställe, jag lagade det och såg då att den höll på att gå av på ett 3:e ställe.
När den sedan gick av för tredje gången så var det runt 8 km kvar. lagade igen och körde 3-400 meter innan det sa pang och den låg där i backen på tredjeslingan.
Ni kanske såg den? :-)

Jepp, såg kedjan och undrade om storyn bakom... nu vet jag. Trist när sånt händer.

Såg även delar av en bakväxel med trissor och allt tidigare under loppet. Någon som vet nåt?
/Micke

Jag såg också den där delen utav någons bakväxel i början.
Det var lite att jag tänkte var det där min trots att jag åkte förbi den.
För när min bakväxel böjde sig och åkte in i hjulet så fastnade 2 ekrar inne vid rulltrissan.
Var ett jäkla slit att få loss den från hjulet faktiskt.

Tillbaka
Topp