Glapp i kullager för framgaffeln :(
Hej alla glada!
Har precis satt på en direktmonterad styrstång (direct mounted stem) på min Marzocchi-dämpare.
Tidigare har jag haft styret monterat på mittenstången istället för direkt på framgaffeln.
Jag satte själv på denna dämpare för 2 år sedan utan problem.
MEN, nu när jag sätter ihop det hela får jag ett pyttelitet glapp i kullagren.
Håller jag ner frambromsen och juckar cykeln fram och tillbaka så känner man det rätt tydligt.
Har lagt upp lite bilder på www.hogmark.se/cykel
Medans den övre tvärplattan på framgaffeln suttit lös, så har jag dragit åt skruven som går ner i mittenröret så att kullagrena pressas samman. Gjort detta några gånger, men får alltid samma glapp, även om jag drar åt den rätt hårt.
Alla kulor sitter i, inget skräp, gummiringarna sitter där dom skall osv...
Kan FASIKEN inte komma på vad jag gör för del!
Cykeln är väldigt lite använd, så det är garanterat inte slitage.
Jag hoppas att någon här kan ge mig lite bra råd!
Tack på förhand
/Windman
Har precis satt på en direktmonterad styrstång (direct mounted stem) på min Marzocchi-dämpare.
Tidigare har jag haft styret monterat på mittenstången istället för direkt på framgaffeln.
Jag satte själv på denna dämpare för 2 år sedan utan problem.
MEN, nu när jag sätter ihop det hela får jag ett pyttelitet glapp i kullagren.
Håller jag ner frambromsen och juckar cykeln fram och tillbaka så känner man det rätt tydligt.
Har lagt upp lite bilder på www.hogmark.se/cykel
Medans den övre tvärplattan på framgaffeln suttit lös, så har jag dragit åt skruven som går ner i mittenröret så att kullagrena pressas samman. Gjort detta några gånger, men får alltid samma glapp, även om jag drar åt den rätt hårt.
Alla kulor sitter i, inget skräp, gummiringarna sitter där dom skall osv...
Kan FASIKEN inte komma på vad jag gör för del!
Cykeln är väldigt lite använd, så det är garanterat inte slitage.
Jag hoppas att någon här kan ge mig lite bra råd!
Tack på förhand
/Windman