Glapp i ramlager

albinagren

Medlem
Glapp i ramlager
Hej jag har en Radon swoop Al8 där det har börjat glappa i ramen på två ställen (se bild). Ska beställa hem nya grejer så fort de finns i lager men undrar om man kan cykla på det under tiden?
Det glappar både i sidleds och vertikalt när man skakar/känner i sidleds, men märks knappt av när man cyklar.
Kan jag fortsätta köra på den eller ska jag vänta tills jag fått hem grejerna?

Bilagor

• IMG_0160.jpeg
    IMG_0160.jpeg
    414.9 KB · Besök: 92
Glapp i ramlager
Hej jag har en Radon swoop Al8 där det har börjat glappa i ramen på två ställen (se bild). Ska beställa hem nya grejer så fort de finns i lager men undrar om man kan cykla på det under tiden?
Det glappar både i sidleds och vertikalt när man skakar/känner i sidleds, men märks knappt av när man cyklar.
Kan jag fortsätta köra på den eller ska jag vänta tills jag fått hem grejerna?
Ju mera du kör, desto större blir glappet. Sen väljer du själv, men det blir mindre att fylla om du väntar.

Glapp i ramlager
Det står att det glappar i ramen, inte i lagren. Om det glappar i ramen (lagersäten) så kommer inte nya lager lösa problematiken. De kommer också att glappa. Då behövs någon form av massa eller gegga för att fylla utrymmet mellan lager och lagersäten.

Glapp i ramlager
Det går inte att göra rent och fetta om? Kan föga i saken, men bilden säger, tycker jag, att den är åtdragbar. Åtdragbara saker suger smuts och börjar liksom vandra.

Tillbaka
Topp