Glasögon MTB i skogen

Glasögon MTB i skogen
Oakley Radar. Dessvärre dyra att sabba. Kan varmt rekommendera Smith Optics och deras Aegis Echo - nya glas för 200 om du mot förmodan skulle sabba något som klarar en hagelbössa på 5 meter. De har tydligen kommit med färgglada civila glajjor också.

Edit: Det slog mig aldrig att det kunde gälla något annat än solbrickor...

Senast ändrad:
Glasögon MTB i skogen
Radarlock med nya Prizm Trail så klart, de ska jag ha så fort Oakley kan slipa de linserna med. (kör Radar nu och utan finlins)

Glasögon MTB i skogen
Dom går Alltid sönder i skogen!
Man vurpar på skallen, kör över dom eller mosar dom på annat sätt.
Det jag accepterat och köper därför upp mig på 3-4 på Lidl när de kör sin kampanj, brukar kosta 40 spänn och funka typ lika bra som vad som helst

Glasögon MTB i skogen
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> hur kör ni som kör sönder glasögon i skogen
> egentligen?

ogon.jpg

Glasögon MTB i skogen
skummet skrev:
> är det stor skillnad på tex Oakley för typ 1500
> o vissa andra för 500?

Ja, optiken är riktig även om de är väldigt böjda, de är hållbara nog att kallas skyddsglasögon, bågarna är extremt böjbara. och så vidare. Kvalitet kostar helt enkelt.

Glasögon MTB i skogen
Jag har gått över till linser för att det var jobbigt när det immade igen tidigare. När jag kör linser så har jag skyddsglasögon så länge det går. Nu råkar jag ha ett par Rudy Projekt som jag tidigare använde tillsammans med korrigerande glas (vilket fungerade jättedåligt). Om jag inte hade haft dom sedan tidigare hade jag aldrig betalt en massa pengar för dom. När det är tillräckligt bra väder för att kunna ha glasögon gillar jag att använda min labbglasögon med stänkskydd. Dom är riktigt snabba och man behöver en käpp för att hålla alla kvinnorna borta.

Glasögon MTB i skogen
Crossmax skrev:
> Det finns ju en poäng med att ha brillor med
> tåliga glas. Vet inte hur bra ex Wayfarer
> håller?

Troligtvis lika bra som ett par okley för 2pop. Är det grenar du tänker på?

Glasögon MTB i skogen
Jag har linser men kan inte cykla utan glasögon eftersom jag blir helt blind av minsta fartvind. Så jag brukar använda skitbilliga skyddsglasögon från närmaste byggvaruhus. Funkar hur bra som helst, med enda nackdelen att de immar igen när man stannar om det är kallt ute.

Glasögon MTB i skogen
Jag köper på Jula för runt 50-70kr, antingen sportbrillor eller skyddsglasögon. De ramlar av och skrapas vid vurpor så att lägga riktiga pengar på dem känns inte så frestande. Dock immar de gärna igen och när jag kollar noga upptäcker jag lite optiska störningar men det verksr inte göra nåt när jag väl kör.

Har aldrig testat några riktiga "finglasögon" för tusenlapp(par) dock bara sådana som säljs för runt 500 i sportaffären men där känns det inte som man får märkbart mer än på Jula.

Glasögon MTB i skogen
Har testat längdskidornas stekarmärke "Bliz" med slipade linser utan att imponeras. Kör vanligtvis med linser och billigaste möjliga solglajor från OK men är beredd att betala för riktiga sportglasögon med insatsoptik.

Har brett ansikte och vill inte se ut som en spyfluga. vad väljer jag?

Glasögon MTB i skogen
Kör den med gråa glas på sommaren. Har funderat att testa de klara under mörkertiden men har inte blivit av än...

149 spänn på Clas Ohlson :)

(Fattar inte varför jag inte kan bifoga bilder på rätt sätt längre)

Bilagor

• 9067189207070.jpg
    9067189207070.jpg
    6.7 KB · Besök: 53
Glasögon MTB i skogen
Kör med CAT brillorna ovan fast med klarglas. tycker de funkar bra, sitter bra oxå.
har ett par med mörka glas för soliga dagar som jag köpte nu på Lidls cykelkampanj.

Glasögon MTB i skogen
Biltemas skyddsglasögon funkar så länge som man har lite fart.
Stannar man till blir allt som lättmjölk, men vem vill stanna?

Har även ett par Bliz som jag inte prövat än.

Glasögon MTB i skogen
Bara jag som har problem med rinnande ögon när det går lite snabbare? Av någon anledning glömmer jag förmodligen blinka när jag koncentrerar mig, ögonen rinner så kag ser inte ett skit och nej, Biltema-glajjor hjälper inte, hur löser jag detta?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp