Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pendling blir ju under en stor del av året ofta i gryning och skymning. Då är det mycket praktiskt med fotokromatiska glasögon. De finns att beställa ifrån Kina för typ en hundralapp. I Sverige så finns det ett par på erbjudande just nu hos XXL. White Fotokromatiska glas sportglasögonVad har ni för tips på funktionella glasögon för pendling och skog som inte är svindyra? Blir så dålig stämning när onödigt dyra små sköra saker går sönder eller tappas bort…
Bara för att skydda ögonen mot vinden.Menar du med korrektion för synfel eller bara som skydd för ögonen?
Rusta hade bra sortiment i butik när jag letade, hittade en modell som passar mitt lilla ansikte.Bara för att skydda ögonen mot vinden.
Jag har de där, fast jag har aldrig kört med annat än den fotokromatiska linsen. Jag är riktigt nöjd för vad man får. Jag har kört mest Oakley innan, dessa är förvånansvärt bra.Pendling blir ju under en stor del av året ofta i gryning och skymning. Då är det mycket praktiskt med fotokromatiska glasögon. De finns att beställa ifrån Kina för typ en hundralapp. I Sverige så finns det ett par på erbjudande just nu hos XXL. White Fotokromatiska glas sportglasögon699:--43% 399:-
Hur snabba/långsamma är moderna fotokromatiska att ljusna och mörkna?Jag har de där, fast jag har aldrig kört med annat än den fotokromatiska linsen. Jag är riktigt nöjd för vad man får. Jag har kört mest Oakley innan, dessa är förvånansvärt bra.
Ganska långsamma skulle jag säga. De blir aldrig supermörka men är å andra sidan väldigt ljusa i mörker. Jag har dem i skog, det blir inte att jag cyklar landsväg så mycket just nu.Hur snabba/långsamma är moderna fotokromatiska att ljusna och mörkna?
Tack! Det är mest för vinden. Tydligen inte bra för hornhinnan att det blir för mycket vind. Tycker att de glasögon jag har nu snarare skapar någon sort back-current som blir ganska jobbig. Sen såklart regn och snö när det är sådant väder.Om det bara är skydd för skit, grenar, snö och piskande regn så funkar väl valfria skyddsglasögon så länge de passar okej.
Annars skulle du få allt du behöver med ett par fotokromatiska glasögon. De enda jag har testat är Julbo Fury cat. 0-3 och de använder jag i stort sett till allt förutom stigcykling när det är ljust(då har jag kontrasthöjande). Inte billiga men inte heller allt för dyra (köpte mina för 1200kr). Observera att det är en ganska liten modell dock. Skrev lite mer om dem i den andra glasögon tråden. Om du kan hitta ett vettigt par fotokromatiska inom din budget så blir det nog perfekt.
Gah, menade Jula. Rusta är lite mer inriktade på skräp eller...?Rusta hade bra sortiment i butik när jag letade, hittade en modell som passar mitt lilla ansikte.
Jag har aldrig hittat ett par brillor som funkar för skogsåka. Bara en tidsfråga innan de immar igen .
Min transpiration är episk.verkar funka bra enligt recensioner, finns såklart på andra butiker också![]()
Cinelli Cork Gel Handlebar Tape
Shock-absorbing, comfortable, colourful: the Cork Gel Handlebar Tape by Cinelli More safety, more colors, more design, more elasticity was Cinelli's motto when developing Cork Gel handlebar tape. At the same time, it guarantees a high level of comforwww.bike-components.de
Mitt tips är att leta efter icke skogsåkaspecifika brillor. Mer platta modeller som inte följer ansiktets form, ventilerar av naturliga skäl betydligt bättre. Brukar kunna bli lite lagom turbulens kring kanten också om man har "tur".Jag har aldrig hittat ett par brillor som funkar för skogsåka. Bara en tidsfråga innan de immar igen .
Italienska OutOf har modeller som märknar på 0.9 sekunder, men då kostar det också. Har inte testat dem själv utan förmedlar bara deras egen reklam :)Hur snabba/långsamma är moderna fotokromatiska att ljusna och mörkna?
Ok, antar att det är svårare att ljusna snabbt samtidigt som det väl är det man vill ha för att inte bli halvblind om man kommer in i ett mörkt parti eller tunnel eller nåt...Italienska OutOf har modeller som märknar på 0.9 sekunder, men då kostar det också. Har inte testat dem själv utan förmedlar bara deras egen reklam :)
Jag skrev fel, 0,09 ska det vara.Ok, antar att det är svårare att ljusna snabbt samtidigt som det väl är det man vill ha för att inte bli halvblind om man kommer in i ett mörkt parti eller tunnel eller nåt...