God Hjul!

Sambal Oelek

Aktiv medlem
God Hjul!
Yes, jag var först! :) hittade så skön bild så jag kunde inte vänta :)

GodHjul.png

Senast ändrad:
God Hjul!
Tyvärr var du inte först eftersom hälsningen ogillas. God hjul kan man önska först den 1 advent och framåt. Lite hjefla ordning på torpet får det väl vara.

God Hjul!
GoranS sa:
Någon s.k. etikettexperts åsikter: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=519&artikel=3336184

Personligen kommer jag den dag jag blir diktator förbjuda all användning utanför nedan angivna.

Alltid OK: God dag eller något annat datumneutralt.
24-25/12: God (h)jul!
26-31/12: Gott slut!
31/12-1/1: Gott nytt år!
2-13/1: God fortsättning!

DÅ vill jag gärna i god demokratisk ordning rösta fram dig som diktator.
När får dom börja julskylta, btw?

God Hjul!
Pfaff sa:
GoranS sa:
Någon s.k. etikettexperts åsikter: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=519&artikel=3336184

Personligen kommer jag den dag jag blir diktator förbjuda all användning utanför nedan angivna.

25 oktober.

God Hjul!
de har redan börjat sälja julgrejjer för länge sedan, samt att många har fått upp julpyntet redan. Samt att det är Dec om 5:05 timmar så det borde vara ok! Vänta med att läsa tråden tills imorgon :)

God Hjul!
Bengt-re sa:
Pfaff sa:
GoranS sa:

25 oktober.

Ammen Bengan! Va ska vi med dikatator till om du ska lägga dig i?

God Hjul!
Pfaff sa:
Bengt-re sa:
Pfaff sa:
GoranS sa:

25 oktober.

Ammen Bengan! Va ska vi med dikatator till om du ska lägga dig i?

Ehhhh....

Du ser liraren längst till vänster? En en god diktator behöver någon som har koll på datumen!

Bilagor

• 4221396001_5562846967001_5562846651001-vs (1).jpg
    4221396001_5562846967001_5562846651001-vs (1).jpg
    61.6 KB · Besök: 92
God Hjul!
Pfaff sa:
GoranS sa:

För att travestera GM: Jag vill inte vara diktator i ett land som accepterar mig som diktator.

Julskyltning får påbörjas vid det datum som kommer första av luciadagen och tredje advent och måste tas ner senast 23.59 den 24/12.

Vad det gäller julutsmyckningar kommer alla blinkande sådana att vara totalförbjudna. Ljussättning accepteras under förutsättning att den håller sig åt varma färgtoner (gult och rött). Kalla toner (blått och grönt) är straffbara. Överdriven ljussättning kommer dock att vara bannlyst - smak och måtta är ledord.

Vidare kommer värdet på de raketer man tillåts skjuta upp på nyårsnatten att vara en växande funktion i mängden inbetald skatt under det gångna året. Upp till en miljon kronor i inbetald skatt får man 1 raketkrona per 10000 skattekronor. Därefter tillkommer 1 raketkrona per 100000 skattekronor. Uppskjutningen av raketer begränsas till att ske från 11.58 den 31/12 till 00.13 den 1/1. Smällare är totalt förbjudna.

God Hjul!

Bilagor

• Capture+_2017-12-01-15-00-59.png
    Capture+_2017-12-01-15-00-59.png
    161.1 KB · Besök: 107
God Hjul!
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Oskar sa:
geologen sa:
Nordkorea skulle kunna stå för den bästa julbelysningen nånsin. I alla fall under några sekunder.

Annars är ju Nordkorea inte direkt känt för att vara bra på belysning:

Är det där stravas nya global heatmap?

Nä. Men den ser lika mörk ut. Lite psyk-el där...
Den enda nordkoreanen som har lagt upp något på strava är visst han som cyklade från Pyongyang till gränsen och deserterade.

God Hjul!
aahlborg sa:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Oskar sa:
geologen sa:
Nordkorea skulle kunna stå för den bästa julbelysningen nånsin. I alla fall under några sekunder.

Annars är ju Nordkorea inte direkt känt för att vara bra på belysning:

Är det där stravas nya global heatmap?

Nä. Men den ser lika mörk ut. Lite psyk-el där...
Den enda nordkoreanen som har lagt upp något på strava är visst han som cyklade från Pyongyang till gränsen och deserterade.

Såg nästan ut som det var så. Fast han psyklade lite vilse i Pyongyang innan han gav sig ut på sitt livs randolopp. Snacka om unsupported....

God Hjul!
God fortsättning alla Happy vänner.
Tog en sväng på Järva nu på förmiddagen, isigt på sina ställen på grusvägarna men fint på stigarna

20171225_110650.jpg

Tillbaka
Topp