[ God Morgon ]

Globalistic

Aktiv medlem
[ God Morgon ]
God Morgon Happy!

Har gjort mig en espresso och sitter här med en nygräddad ost och skinkmacka. Cykeln står redo i hallen och morgondimman börjar att lägga sig.

Ännu en morgon fylld med förväntan och 3.2 mil till jobbet.

Hur har din morgon varit...

/B

[ God Morgon ]
Dagen startade med att jag vakna 5min innan väckarklockan 05:40, snooza en gång för att jag skulle ta cykeln till gymmet och inte jogga dit.
06:30 ett gympass för axlar, stretch och dusch.
08:00 Kaffe, gröt och banan

Nu sitter man med 2:a koppen Zoegas Mezzo, vi har egen vattenkokare + kaffepress på avdelningen, Selecta maskinen har jag inte rört på dom senaste 2 åren...

Trots att det regnar i Gôtet så ser jag fram emot eftermiddagens terränglöpning.

/PeeJay - Oftast bra starter på dagen!

[ God Morgon ]
Sluta nu era skrytmakare, nu lämnade jag nyligen sängen. :P

En kaffe medans man funderar på om man skall orka plugga idag blir fint.

[ God Morgon ]
Upp kl.07.15.

Färskpressad apelsinjuice, havregrynsgröt med honung och mellanmjölk och helt jävla vanligt svenskt u-landskaffe med varm mjölk Sedan iväg till passmyndigheten för att fixa nytt pass. Vilodag idag. Cyklade 4 mil i stan igår, styrketränade och sprang blygsamma 2.09km på 10 min på löpbande som uppvärmning. Kan inte låta bli att skratta för mig själv, men gymet säger en hel del om hur människan fungerar. Alla "heliga" nyårslöften verkar vara som bortblåsta och med dem alla de som trodde att det bara behövdes några veckor för att fixa "The Body". "Men det stod ju på Expressens löpsedel, "Platt mage på bara 2 veckor". No pain, no gain.

Senast redigerad av en moderator:
[ God Morgon ]
vaknade 07.00 av polissirener i sambons mobiltelefon-alarm.intag av magsårsmedicin.en halvtimmes väntan innan jag kan äta nåt. efter havregrynsgröt med krossade linfrön och psylliumfrön samt svart kaffe och skitning 5 min efter sista klunken kaffe fanns det tid till tandborstning och sen var det bara att dra på sig träningskläder och regnställ och knata iväg till gymmet för 75 min träning,det lyfte dagsformen rejält. sen dess har det mest handlat om att äta och vila, lite som en katt.

[ God Morgon ]
men ni kan ju inte bakdatera er morgon >;( det är ju som att skriva i "god natt"-tråden nu och säga att "om 8 timmar ska jag gå och lägga mig, det skall bli skönt!"
funkar ju inte ;(

Gör om gör rätt!

[ God Morgon ]
Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> men ni kan ju inte bakdatera er morgon >;( det är
> ju som att skriva i "god natt"-tråden nu och
> säga att "om 8 timmar ska jag gå och lägga mig,
> det skall bli skönt!"
> funkar ju inte ;(
>
> Gör om gör rätt!

eftersom folk som inte gjort ett skit på flera år kan luta sig på sånt dom gjorde i sin ungdom så är det väl självklart att man kan bakdatera några timmar.

[ God Morgon ]
Skön tråd =)

Då jag är ledig idag klev jag upp vid 10.30, tillagade en lättare frukost och kokade en kopp Zoega Forza - extra mörkrost. Detta avnjöts till Discoverys program "Hur gör de?", där de passande nog visade hur MTB-cyklar byggs i Taiwan. Efter att ha lyssnat på lite musik och slösurfat, hoppade jag upp på min HT och gled iväg mot TCM.

En halvtimma senare var jag framme för att kollade lite på nya däck (Python bl.a.) samt en ny, kortare styrstam. Efter ca 20min hoppade jag åter upp på cykeln för att bege mig hemmåt - önskandes att denna dag var den 25:e...

/Chopha

[ God Morgon ]
Jo du, det skall jag ta och tala om för dig;
Cyklarna i programmet designades i Californien, men byggdes Taiwan.
Enligt programmets speaker byggs endast de bästa cyklar i Taiwan, och det är samtidigt det land som står för den största andelen tillverkade cyklar i världen...

Förutom att snubbarna som svetsade ramarna kallades för "proffssvetsare", var de kvinnor som ekrade fäljarna och drog vajrarna sjukligt snabba! =)

/Chopha

[ God Morgon ]
Tjena!
Det var fn vad många som går upp mitt i natten. Bergis samma personer som hann äta frukost innan morgonuppställningen i lumpen. Galningar :)

Själv gick jag upp kvart i tio o var på jobbet 20 min senare. Gött, är det enda jag har o säga om det.

Äpple

[ God Morgon ]
*gäsp*
Vaknade i dag av ett SMS från CC. Jag har ett paket att hämta.
Halsen känns lite rostig i dag men jag ska strax göra mig en kopp stärkande cappucino.
Eftermiddagen kantas väl av bandyfinalen samt lite mek med sambons cykel.

Så! Nu är kaffemaskinen redo.

Ciao!

[ God Morgon ]
*Host host* Lite krasslig i dag.
Kollade på Paris - Nice i går å drömde mig bort mot sommaren...sedan visades tempo med tre svenskar :) La märke till att den alienliknande hjälmen verkar ha en efterföljare. Jag tror det var en uvexhjälm. den såg lite ut som en kanonkula å var inte alls lika lång å smal baktill, är det något nytt eller är det jag som är dåligt uppdaterad...

[ God Morgon ]
Sitter här med mina två pastejmackor utan smör å inlagd gurka. Tittar ut på snöeländet å ser att termometern visar -2.5
Jag har precis tagit av dubbisarna å ska cykla till jobbet strax :(
Får släppa ut lite luft ur däcken så kanske jag överlever...

/B

Bilagor

• Bild 5.jpg
    Bild 5.jpg
    39.5 KB · Besök: 21
[ God Morgon ]
Skönt att se att vi här uppe inte är de enda som dras med snö...

Imorse (06.03) hade vi -13 och det ser ut lite såhär....
IMG_0001.jpg ht=427

[ God Morgon ]
Bang skrev:
-------------------------------------------------------
> Sitter här med mina två pastejmackor utan smör
> å inlagd gurka. Tittar ut på snöeländet å ser
> att termometern visar -2.5
> Jag har precis tagit av dubbisarna å ska cykla
> till jobbet strax :(
> Får släppa ut lite luft ur däcken så kanske
> jag överlever...
>
> /B

Du bor på Ringvägen ?

Härligt att bo precis bredvid Svarta Kärretghettot=/

[ God Morgon ]
Ja godmorgon på er! Lite lagom bakis efter rätt många snapsar till ölen å köttbiten igår, håller på att klarera skallen med vatten och kaffe.. Utanför stugan på Norra Öland blåser det friskt och snöar lite grann, riktigt vinter faktiskt.. Hade man inte trott med det är kul. The White Prick's Trail i vinterskrud var kanon igår, riktigt trevlig. Om någon timma drar jag ut för att trampa upp till fyren och kanske även snurra lite i Trollskogen.. Sen lär man vara tipptopp om inte förr. Glad fortsatt Påsk!

[ God Morgon ]
Snöstorm å minus 8 denna morgon. Som vanligt dricker jag en kopp grönte å smaskar i mig en pastejmacka innan avfärd mot jobbet. Det har varit fint innan men idag vettefan :(

Snön kanske inte syns så bra på bilden, men den finns därute å den virvlar runt, runt å runt :(
Baklavan åker nog på idag också, brrr!

God Morgon!

Bilagor

• Bild 6.jpg
    Bild 6.jpg
    33 KB · Besök: 18
[ God Morgon ]
morsning
Sitter här o dricker upp vinslattar från igår mixat med havregrynsgröt och snön fortsätter att singla ner:/
I skogen är det inte så mkt snö o stenhårt så det får nog bli en repa senare idag

[ God Morgon ]
God och god morgon.. Sitter här över 30 mil ifrån hojen och Voltaren-tävlingen, dessutom tror jag att jag har en inflammation i ett muskelfäste i ryggen, har haft ont i två veckor, blir till att gå på en piller och gel-kur när jag kommer tillbaka till Göteborg..

[ God Morgon ]
Fy Fian! Två decimeter med snö å kramsnö också :(
Idag var det sketatungt å hojja till jobbet :(
Imorgon blir det bilen *suck*

Bilagor

• DSC00293.JPG
    DSC00293.JPG
    90.4 KB · Besök: 23
[ God Morgon ]
Tjohooooo!

Idag kändes det ganska lätt att pendla mina 3.5mil till jobbet. Lite kyligt på morgonen men mysigare ju närmare stockholm man kom. Sitter här å knaprar i mig en halv energikaka å sköljer ner det med vatten från kranen därhemma.

Körde med mina nya vind å vattentäta byxor imorse å är mycket nöjd.

Nu ska jag hämta en kopp kaffe å börja jobba.

God Morgon Happy!

/B

[ God Morgon ]
Jag är ledig idag!
Satt uppe till 04 och kikade på film, klev upp 11 och bakade scones till frukost.
Make it count! :D

Våren har fått ett bakslag och marken är åter vit och himmlen är grå.

Edit: Good morning!

[ God Morgon ]
God morgon, sitter med en skål havregrynsgröt med krossade linfrön, solroskärnor och valnötter och till den en latte. Vaknade för en halvtimme sen. Snart ska jag ti Mörby på kurs, blir Pintan som får bära mig fram.

[ God Morgon ]
Själv har jag just avnjutit en frukost på ett X2000 någonstans söderöver. Jag åker förbi en liten sjö på höger sida, vet ni var jag är då? Vaknade 0515 och tog tvärbanan 0523. Det blev bråttom när jag insåg att jag hade försovit mig.

[ God Morgon ]
Har stigit upp två timmar tidigare än nödvändigt, ätit ett par rostade mackor med honung och druckit lite kaffe, nu bär det strax av till gymet innan skolan... Riktig jävla lång dag idag, drar mig för att ta tag i det hela =P

[ God Morgon ]
uff.. upp 06.00 idag, så tidigt har jag nog inte vaknat på länge, mixade juice, jordgubbar, hallon och honung till en finfin smoothie.. sedan espresso och iväg :-) ...till doktorn :( men ja var ju frisk :-)

Tillbaka
Topp