Gömma paket från partner!

Gemensam ekonomi med fast månadspeng håller i allmänhet stämningen god, men det är förstås ibland en gränsdragning vad som är till gemensam nytta ... Musikutrustningen är till största delen min, trots att även min fru gläds åt de aktiva Genelec-högtalare jag nyss köpte till köket.

Cyklarna (en var) är personliga, men tillbehör, slitdelar och service betalas gemensamt.

Paket?
Jag skulle ha svårt att gömma paket större än en tidskriftssamlare annat än i källarförrådet till vår lägenhet.

Så, köp två cyklar. En med skitfin ram och kassa komponenter, samt en med kass ram och skitfina komponenter. Uppgradera sedan sen skitfina ramen med komponenterna från den andra hojen och vice versa. Sälj sedan skithojen. Partnern kommer då inte upptäcka att något fuffens har hänt?

Hela diskussionen runt ekonomi verkar vara irrelevant om partneren hur som helst inte vill att man köper många cyklar/paket. Då förstår jag att man måste gömma pakket eller byta partner.

En annan taktik är att ha en jäkligt hög omsättning. Det funkar med klockor i alla fall. Om det kommer hem 2-3 klockor / månad och det lämnar lika många så är det omöjligt att ha koll, för alla, inkl sig själv.

Skaffa ett konto för delad ekonomi (mat möbler) och använd era egna pengar för saker ni vill ha, cykelgrejer, högklackade skor från versage, högre raise på kolfiberstyret, nyaste iphone för instagram. Lev lyckliga i alla era dagar. Sexistiskt inlägg bara för att visa en poäng.

Paket göms bäst bland andra paket, så det skall bara se till att komma andra paket samtidigt (med saker som inte är 'onödiga').

Cykeldelar göms bäst bland andra 'delar', så bara man kommer upp i en kritisk massa med skrot så kommer det inte märkas. Jämför med gammal diskussion om traktorer (var en gång hemma hos en man som hade 57 traktorer).

Tillbaka
Topp