TheJernberg
Ny medlem
Google hänvisade mig hit... Köpa ny MTB
Som så många andra så har jag nästintill Googlat ihjäl mig för att hitta min nästa mtb.
Min gamla trotjänare en Cresent Ultima från 98 börjar nu ge upp och jag måste investera i en ny cykel.
Hur jag än Googlar och vad jag än slår på, så hamnar jag hela tiden här på happyride's forum.
Jag har läst en hel del trådar och jag är grymt imponerad över all kunskap som finns samlad här.
Mitt problem och anledningen till att jag Googlar är att jag kan väldigt lite om de komponenter som man "skall" ha på sin mtb nuförtiden.
Jag vet att det skrivs många trådar om instegscyklar o.dyl, men jag hittar inte riktigt den hjälp jag behöver.
Förutsättningar:
Kommer cykla mest på grusväg och stigar (60/40).
Förhoppningen är att komma ut ca. 2-3 gånger/vecka och göra ca. 2-4 mil (vikten måste ner;)
Ålder: 46
Längd: 183
Benlängd: 83
Vikt: 105
Budget: helst under 14000kr
Vad som finns på önskelistan (tills någon här överbevisar mig):
HT 29"
Enkel- eller dubbelklinga
RS Reba RL
och självklart så bra komponenter som möjligt på övriga ställen.
Snygg;)
Jag har bl.a tittat på Grand Canyon AL SL 7.9, men den finns inte kvar på lager i min storlek (L) längre.
Dock så finns Canyon Neuron AL 7.0 i rätt storlek och till ett riktigt schysst pris 13199kr, men den är heldämpad.
Jag har även kikat på Cube för det verkar också var mycket "Bang for the buck" även på den cykeln.
Tacksam för alla förslag som jag kan få så att jag kan köpa min nästa cykel.
Tack på förhand!
Min gamla trotjänare en Cresent Ultima från 98 börjar nu ge upp och jag måste investera i en ny cykel.
Hur jag än Googlar och vad jag än slår på, så hamnar jag hela tiden här på happyride's forum.
Jag har läst en hel del trådar och jag är grymt imponerad över all kunskap som finns samlad här.
Mitt problem och anledningen till att jag Googlar är att jag kan väldigt lite om de komponenter som man "skall" ha på sin mtb nuförtiden.
Jag vet att det skrivs många trådar om instegscyklar o.dyl, men jag hittar inte riktigt den hjälp jag behöver.
Förutsättningar:
Kommer cykla mest på grusväg och stigar (60/40).
Förhoppningen är att komma ut ca. 2-3 gånger/vecka och göra ca. 2-4 mil (vikten måste ner;)
Ålder: 46
Längd: 183
Benlängd: 83
Vikt: 105
Budget: helst under 14000kr
Vad som finns på önskelistan (tills någon här överbevisar mig):
HT 29"
Enkel- eller dubbelklinga
RS Reba RL
och självklart så bra komponenter som möjligt på övriga ställen.
Snygg;)
Jag har bl.a tittat på Grand Canyon AL SL 7.9, men den finns inte kvar på lager i min storlek (L) längre.
Dock så finns Canyon Neuron AL 7.0 i rätt storlek och till ett riktigt schysst pris 13199kr, men den är heldämpad.
Jag har även kikat på Cube för det verkar också var mycket "Bang for the buck" även på den cykeln.
Tacksam för alla förslag som jag kan få så att jag kan köpa min nästa cykel.
Tack på förhand!