Gör jag en ok affär?

hoganb

Ny medlem
Gör jag en ok affär?
Hej!

Jag funderar på att köpa en mtb crescent Lodur 27 vxl för 5000 kronor.
Se länk: http://crescent.se/cyklar/mtb/1130. den jag ska köpa är dock förra årets modell vit/orange.
Är det ett vettigt pris , han begärde 7000m jag prutade ner till 5000. den ska vara i gott skick.

Någon som har några synpunkter?

mvh

Micke

Gör jag en ok affär?
Jag personligen tycker nog att det är lite för dyrt, lite för enkla komponenter (gaffeln t.ex)
för dom pengarna kan man nog hitta bättre begagnat.

Gör jag en ok affär?
det är ju ett billighetsmärke, men det är inte sämre än crecsenten du visade, o radonen är dessutom ny. i o för sig lite dyrare, men ändå

Gör jag en ok affär?
jag köpte nyligen en radon från tüskland som jag hittills är nöjd med (har dock bara kört ett par intervallpass på asfalt med den). jag har för mig att det kostar totalt ca 700-800 SEK ytterligare med frakt+konstnad för att betala med kreditkort. tog ungefär 10 dagar att få hem den.

Gör jag en ok affär?
Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Med billighetsmärke menar Jensen att du får
> oslagbart mycket för pengarna om du köper en
> Radon.

ja kanske inte framgick. skulle inte köpa en Radon för 20000, men skulle ja köpa en hoj för 5-7000 kr, så äre absolut ett bra alternativ som jag hellre skulle ta, än en crescent

Gör jag en ok affär?
Jag tycker också att du ska satsa på en ny cykel.

En annan kul sak är att Crescent inte kan bestämma sig hur man stavar till Kolfiber ibland är det Carbon och ibland Karbon men aldrig Kolfiber. Detta gäller deras Racer-segment.

Tillbaka
Topp