Göra segment i Strava

wutza

Medlem
Göra segment i Strava
Hej, jag har lite problem att göra segment i Strava. När jag trycker på knappen "create new segment" så står det att man inte har har tillgång till den sidan. Kan det bero på att jag bara har varit medlem i några dagar?
Tack för svar!

Göra segment i Strava
Fungerar hos mig. Var står du när det blir fel? Jag brukar utgå ifrån en tur jag cyklat och sedan via verktyget skapa ett segment.

Göra segment i Strava
Gör du så /står du här?
Screenshot_2018-05-16-22-18-28.png

Göra segment i Strava
Brukar det inte finnas en knapp för "create segment" längst ner på sidan också om du scrollar ner? Den har jag för mig att jag brukar använda.

Göra segment i Strava
Finns inget mer störande på strava än de som masskapar segment. Jo de som skapar segment med ologisk start och mål. Jo skulle vara de som döper segment till personliga ”lustigheter” typ ”Mackans dödsbacke” eller ”Oves korvmacka” osv

Göra segment i Strava
Håller delvis med. Tyvärr får man ingen hjälp av Strava. Det har föreslagits i flera år att det behövs fler nivåer än "private" och "public" på segmenten. Nån variant där segmentskaparen och inbjudna endast ser segmenten vore lämpligt. Och gärna en datumflagga där inga turer före ett visst datum räknas (blir problem när stigar utvidgas med nya dragningar).

Dessutom har folk fått för sig att synliggöra stigar som man vill att andra skall cykla med hjälp av segment istället för att använda bättre verktyg som t.ex. Trailforks.

Capra ibex sa:
Finns inget mer störande på strava än de som masskapar segment. Jo de som skapar segment med ologisk start och mål. Jo skulle vara de som döper segment till personliga ”lustigheter” typ ”Mackans dödsbacke” eller ”Oves korvmacka” osv

Göra segment i Strava
Finns ju inga mer irriterande än att ingen skapat några segment efter en fin tur på nya stigar....
Liksom hela cykelturen är gjord i onödan och man känner sig blåst på konfekten efteråt .

Göra segment i Strava
Jag har skapat ett segment och valt att det skall vara publikt men det syns ändå inte på kartan under segment explore? Behöver det vara en viss trafik för att det skall synas eller vad gäller?

Segmentet har logiska start och målpunkter, döpts till bergets namn och innehåller en mastig stigning på 334 höjdmeter. Det borde vara ett grymt segment men om ingen vet att det finns så är det ju svårare att få dit utmanare

https://www.strava.com/segments/18221580

Göra segment i Strava
Om bara en person har cyklat det antar jag att det är nyskapat
Vänta lite så dyker det upp en resultatlista och det blir sökbart.
Annars googla doogal strava och kolla om det finns med där.
Bra sätt att marknadsföra det på :D

Göra segment i Strava
Det är en befintlig markerad vandringsled så den finns redan med på alla kartor.

Det är inte mina hemmamarker men jag vill ändå få folk att springa segmentet som är riktigt fint/bitigt.

Tillbaka
Topp