Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NLC sa:ohellstrom sa:Henrik_E sa:Rätt vulgärt att dricka dunk.
Haha ja... men det är heller inte så väldans elegant att spy på en kyrkogård (om än i en buske) eller spatsera omkring i strumplästen på McDonald's toaletter... men nöden har ingen djungel, som (väl?) Rolf Zetterlund en gång sa.
Just strumppromenaden var nog ett av de mindre förargelseväckande momenten på vår tur. Håller den sinnrikt improviserade sovplatsen som en klar favorit till nytänkande djungelbeteende =) Samt vattenmelonsrajden på Coop Vimmerby.
Fjärdebrunn sa:På Barkarby 300 blev det vändpunktspizza/hamburgare på hamnkrogen i Öregrund. Flera dryckesalternativ. Tror inte vi sladdar snett på den punkten i vår. Snacktempo upp och ner.
ohellstrom sa:Vi åt ju faktiskt hamburgare! (nästan) första varma maten på någon av årets breveter.
Men när det började snackas kebabrulle med under timmen kvar fick vi skärpa oss :)
Jocke77 sa:ohellstrom sa:Vi åt ju faktiskt hamburgare! (nästan) första varma maten på någon av årets breveter.
Men när det började snackas kebabrulle med under timmen kvar fick vi skärpa oss :)
Kebabrulle borde ju vara optimalt...bara att "skala bort" lämplig mängd folie, trycka ner i matväskan (som borde ha samma diameter ungefär) och sedan kan man ju äta i farten om man ligger i bocken :-)
NLC sa:Jag plockade upp några wraps på diverse CircleK/Shell-mackar, funkade perfekt utrymmesmässigt matpungarna. Enda problemet var väl att de tog slut rätt fort och det blev lite långt mellan bunkringarna på mitten av turen (Torsvik @ 37 mil till Vimmerby @ 66 mil). Kanske ett par packbara småpungar skulle kunna vara en lösning på det problemet.
NLC sa:Min Garmin menar på att det som lägst var 17 grader (vid 05-tiden på väg mot Gamleby) och 6 timmar senare 32-33 grader varmt straxt innan Vetlanda följt av 28-30 fram till att regnet kom efter Värnamo vid 3-tiden på eftermiddagen. Men man ska inte klaga, det var härligt att slippa både överdragssockar och knävärmare, ja inte ens armvärmarna var på förrän den lilla sovstunden.
NLC sa:Min Garmin menar på att det som lägst var 17 grader (vid 05-tiden på väg mot Gamleby) och 6 timmar senare 32-33 grader varmt straxt innan Vetlanda följt av 28-30 fram till att regnet kom efter Värnamo vid 3-tiden på eftermiddagen. Men man ska inte klaga, det var härligt att slippa både överdragssockar och knävärmare, ja inte ens armvärmarna var på förrän den lilla sovstunden.
kitzblitz sa:NLC sa:Min Garmin menar på att det som lägst var 17 grader (vid 05-tiden på väg mot Gamleby) och 6 timmar senare 32-33 grader varmt straxt innan Vetlanda följt av 28-30 fram till att regnet kom efter Värnamo vid 3-tiden på eftermiddagen. Men man ska inte klaga, det var härligt att slippa både överdragssockar och knävärmare, ja inte ens armvärmarna var på förrän den lilla sovstunden.
Haha - lite skillnad jämfört mot Södertäljes 100 milare med -2 i flera timmar på andra natten. Och jag hade ungefär samma kläder med mig som er :-)
ohellstrom sa:Ganska anmärkningsvärt att ni hade det så kallt.
Henrik_E sa:Någon slags pung enligt pupupbrickeprincipen som man kan stapla donkens cheeseburgare i. Och givetvis kopplar man in det inbyggda värmeelementet till dynamon.
ohellstrom sa:Men det här med att cykla 1000k med två övernattningar verkar ganska mysigt. Det är ett ständigt återkommande samtalsämne när jag och NLC är ute och åker - "nån jävla gång ska vi hålla riktig paus med chips och öl".
bsandborgh sa:Missat denna tråd tidigare. Sova i hyrsläp måste ju vara det mest innovativa inom rando på åratal! Helt brilliant idé!
Bengt-re sa:bsandborgh sa:Missat denna tråd tidigare. Sova i hyrsläp måste ju vara det mest innovativa inom rando på åratal! Helt brilliant idé!
Hoppas bara att man hinner vakna om någon råkat hyra det...
NLC sa:Bengt-re sa:bsandborgh sa:Missat denna tråd tidigare. Sova i hyrsläp måste ju vara det mest innovativa inom rando på åratal! Helt brilliant idé!
Hoppas bara att man hinner vakna om någon råkat hyra det...
En tanke som slog mig senare. Å andra sidan, kl fyra på morgonen är det kanske något mindre sannolikt att bli ivägskeppad.
GoranS sa:Man vet ju aldrig med fransmän och regler. De kanske hade något krav på att återtransport måste ske med samma släp ...
LTS sa:Något som man bör undvika när man letar sovplats är att lockas att sova bland kartongerna i kartongpressarna som står utanför vissa butiker.
Jag läste för flera år sedan en notis om butikspersonal som upptäckte en person bland kartongerna precis när de skulle sätta igång pressen, men jag lyckas inte hitta en länk nu. Jag hittade däremot en annan liknande historia.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/man-nära-krossad-i-container-1.1222436
NLC sa:Sova bland kartonger... Man är väl ingen uteliggare heller? :-P
Om jag kommer ihåg rätt var GPS-spåret https://ridewithgps.com/routes/27352018. Det är en överlag trevlig bana men om man gör en egen tur och inte måste begränsa sig till att rundan behöver ha kontroller så skulle jag kika på ett sydligare alternativ efter Vetlanda (typ Landsbro - Lammhult - Ohs). Västerut från Värnamo finns tyvärr inte många bra alternativ till 151an om man inte tar rätt stora omvägar.
haha, nja, utan sub40-kravet då tänkte jag, det låter jobbigt, inte stressa på cykelsemester :)Hundramilare sub-40 = finfin sommartur!? Tja, smaken och kapaciteten skiljer sig uppenbarligen åt.![]()
Ok, tack för tips, får fundera på det liteOm jag kommer ihåg rätt var GPS-spåret https://ridewithgps.com/routes/27352018. Det är en överlag trevlig bana men om man gör en egen tur och inte måste begränsa sig till att rundan behöver ha kontroller så skulle jag kika på ett sydligare alternativ efter Vetlanda (typ Landsbro - Lammhult - Ohs). Västerut från Värnamo finns tyvärr inte många bra alternativ till 151an om man inte tar rätt stora omvägar.