Göteborg Downhill Cup 2008

pbeijer

Aktiv medlem
gdclogo.jpg ht=97

http://www.gbgdownhillcup.com/

Göteborg Downhill Cup är en alternativ utförscyklingscup i Göteborg med omnejd som går under perioden 3:e Maj-30 Augusti 2008.

Cupen innefattar tre propagandatävlingar, d v s du behöver inte vara ansluten till någon klubb eller inneha tävlingslicens för att deltaga, och finns med i Göteborgs Cykelförbunds tävlingskalender.

Organisationen sköts av 412CF, Ale Bikepark och Team Volt:aren. Räkna med roliga och utmanade banor, bra stämning och fina priser!

Välkommen!

Inte långt kvar till första deltävlingen nu! Ytterligare en sponsor har tillkommit så det kommer bli många fina priser!

Och Staffan, du om någon borde veta att man blir aldrig äldre än 30 (mentalt) så någon mer klass än den vi har nu för eliten är inte aktuellt..

Delar av tävlingsledningen med fruar och flickvänner var igår och testade banan, åt banan och kunde konstatera att det dammar på rätt bra i Blixås just nu! Håller detta väder i sig så kommer det bli en helt fanatisk tävlingshelg den 3-4:e maj. Håller det inte i sig kommer det bli skitsköj ändå!

vilken bana kmr tävlingen att gå på? btw är det ngn som har tänkt och stanna länge på träningsdagen? jobbar den dagen så det blir sen träning för mig, ca kl 5. skulle va skojj me lite sällskap!

PontusL skrev:
-------------------------------------------------------
> Delar av tävlingsledningen med fruar och
> flickvänner var igår och testade banan, åt
> banan...

Har ni ätit banan, är det nåt kvar att köra på då eller?

Timotej, Japp banan var lite sandig att äta och banan gul och kladdig att åka på!

SchMooD, inte helt ohemligt än vilken bana(n) det blir men det finns inte så mycket att välja på där uppe om man säger så... Och träningen börjar först 15.00 eftersom det är enduro tidigare på dagen så det är säkerligen folk där kl 17!

/Ponit

Var det droppet i Delsjön innan den STORA vurpan?

Morfum skrev:
> jag kommer inte o kör.. antagligen e det knas
> hela sommaren. Suger uppspättad pungkula.
> ha ball!

ErikaB skrev:
> Var det droppet i Delsjön innan den STORA
> vurpan?
>
>
> Morfum skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag kommer inte o kör.. antagligen e det knas
> > hela sommaren. Suger uppspättad pungkula.
> > ha ball!

Delsjön? Eller tänker du på rajden här ute?
Det e mina ledband i foten som gick av i början på Februari i E-bikepark. Samt så jobbar jag första & andra deltävlingen med o har 0% chans o få ledigt.. Får se i höst om jag kan köra ngt race =)

Några nya skador har jag inte, bara lite skrubbsår kvar på halsen o hakan typ. =)
men tack ändå för omtanken =)

Då skall vi se ja, endast en vecka kvar tills vi står och blänger på varandra mellan åken i cupens första deltävling i Blixås!

Jag söker fortfarande skjuts, viktigast som det ser ut nu är hemresa efter träningen och skjuts till tävlingen (jag kan cykla ner till gamlestan, munkebäck eller dylikt). Självklart betalar jag bensinpengar och bjuder på kaffe.

Sernevi, vad kostar det att hyra en bil som rymmer 2 cyklar i 2 dagar? :P

Är det inte bara att ta tåget till mölndal eller kållered och cykla därifrån. Från mölndals station är det ca 4km. Det borde du väl orka :).

pbeijer skrev:
> Är det inte bara att ta tåget till mölndal
> eller kållered och cykla därifrån. Från
> mölndals station är det ca 4km. Det borde du
> väl orka :).

Hade vi haft tåg i Bergsjön så skulle jag gärna kört på det. :D

Good point though, skall kolla var närmsta station ligger. Partille, munkebäck eller något däremellan.

Edit: Szmood, we got a backup plan! :)

Senast redigerad av en moderator:
Det ligger en tåg-station i partille och en i sävenäs (munkebäcksmotet). Det tåget som går därifrån går bara till centralstationen sen får du tag kungsbackapendeln därifrån.

pbeijer skrev:
> Det ligger en tåg-station i partille och en i
> sävenäs (munkebäcksmotet). Det tåget som går
> därifrån går bara till centralstationen sen
> får du tag kungsbackapendeln därifrån.

Tyvär var det 35 minuter väntetid vid byte på centralen så det skulle gå fortare att cykla därifrån än att byta. :(

Förhoppningsvis har jag skjuts, om inte annat får jag väl vara ute i god tid och köpa med mig mat. ^^

Senast redigerad av en moderator:
nenja skrev:

> Sernevi, vad kostar det att hyra en bil som rymmer
> 2 cyklar i 2 dagar? :P

heh jag var inne på samma tanke förut när jag gick och handlade =P vet inte vad det skulle gå på faktiskt

Sernevi skrev:
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Sernevi, vad kostar det att hyra en bil som
> rymmer
> > 2 cyklar i 2 dagar? :P
>
>
> heh jag var inne på samma tanke förut när jag
> gick och handlade =P vet inte vad det skulle gå
> på faktiskt

Skulle väl antagligen gå på typ 600-800 kr, för mycket då min ekonomi är sämst osv. *skylla på söta Demon*

Skulle vi hitta ngn liten bil för typ 400kr i 2 dagar så kan jag nog fixa cykelställ, 200kr/man gör det ganska aktuellt. :D

nenja: ja, det blir för dyrt att köra =P i värsta fall får man väl trampa, gäller bara att ta de lite lugnt så man inte tröttar ut sig innan tävlingen..

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp