Göteborg Downhill Cup 2008

Psst! Nån som vill ut och träna imorrn?

Är det förresten avslöjat vilket spår tävlingen kommer gå än eller är det som vanligt organisatörernas hemlighet?

Westman skrev:
-------------------------------------------------------
> Psst! Nån som vill ut och träna imorrn?
>
> Är det förresten avslöjat vilket spår
> tävlingen kommer gå än eller är det som
> vanligt organisatörernas hemlighet?

Med tanke på att spåret är draget och smygträning har börjat så borde verkligen spåret offentligöras. ^^

Hade jag inte fortfarande haft skitont i halsen hade jag gärna kommit ut imorgon. :( *hoppas på mirakel*

Jaså du, ja då är det väl inte mer än rätt att man får veta vilket spår man ska träna på.. vilket är det?

Nån annan som är sugen på åkning imorrn? Inte allför tidigt :)

Westman skrev:
> Jaså du, ja då är det väl inte mer än rätt
> att man får veta vilket spår man ska träna
> på.. vilket är det?
>
> Nån annan som är sugen på åkning imorrn? Inte
> allför tidigt :)

Jag vet tyvär inte, vill dock minnas att någon skrev någonstans att träning skulle pågå där under morgondagen?

Finns en jätte fin tråd på gride där det är flera som har anmält sig till att åka imon torsdag från klockan 11 och framåt.... Sen är det inte alls säkert att jag åker tävlingsbanan, den kan mycket väl bli hemlig fram till band dragningen på lördag efter 15:00

Senast redigerad av en moderator:
Vince : Då ses vi förhoppningsvis där imorrn!

Tycker fortfarande det är skumt om en del får veta vilket spår man ska träna på och andra inte..

Westman skrev:
> Vince : Då ses vi förhoppningsvis där imorrn!
>
> Tycker fortfarande det är skumt om en del får
> veta vilket spår man ska träna på och andra
> inte..

Det är väl ingen förutom dom som drog spåret som vet om det?

På affischen står det ju bonecracker-banan, är inte det samma som förra året, eller är de bara ett samlingsnamn för blixås-banorna?

Chris, jag och nicholas drog spåret i söndags... Så alla vet nog inte hur det går...

Du har rätt nenja det är ingen annan som vet spåret...

Bonecracker är ett samlingsnamn för blixås ja.

Senast redigerad av en moderator:
vince: Det var väl snarare chris och vi som stakade upp spåret i onsdags men ni kanske ändrade sträckningen i söndags. Det lät inte så på Thor som var där och tränade i söndags. Ni var inte där så värst länge va, för jag var där vid ett var bara Thor och en till där (tobbe har jag för mig han heter)?

Westman: Det är väl bara köra, finns det så många spår att välja mellan.

Jag tycker att det är störtlöjligt att inte avslöja bandragningen innan lördag, OM den är spikad dvs.
Å andra sidan kan den ju inte gå hur som helst utan att det blir för platt.

Antar att banan är samma som förra året?

Om det bara håller sig torrt så är den ok. Det var lite jobbigt att trampa på platten i geggan sist, men nu ser det bra mycket bättre ut.

Är banan spikad så kan ni ju redan tills i morgon berätta hur den går tycker jag.

Jag vet inte vad som är spikat så det är svårt att svara på hur banan blir innan banden är dragna. Men som jag har för mig så är övre delen samma som förra året (eventuellt lite omdragning vid hoppen/droppen över gropen, kommer inte ihåg hur det gick där förra året).

Det är den nedre delen som är lite omdragen. Man håller till höger på platten och genar igenom gräset till vänster in på förra bana. Mitt i vänsterkurvan drar du ner på förrförra årets bana tror jag det är. Igenom en ny stenkista och sedan till höger direkt emellan träden. Vid stenmuren tar du höger och fortsätter utmed den en bit och sedan över den för att spurta i mål.

Jo visst är det bara att dra ut och köra, det är ju kul vilket som! :)

Men jag tycker ändå det är både både fel och fånigt att hålla bansträckningen hemlig, det fyller liksom inget syfte så fort den är bestämd utom att låta dom som vet om den "tjuvträna", och oss andra att känna oss utanför. Inte för att man har en chans som halvkass amatör att ha annat än roligt och tävla mot kompisarna ändå, men jag tycker ändå att principen ska va att alla har samma chans och lika förutsättningar, dvs om en del vet om banan och kan tjuvnöta så borde väl alla som vill få samma möjlighet att göra det!!

Hur som helst, tack Peter för försöket att förklara banan även om jag personligen blev bortfintad..! ;) Får dra ut och nöta imorrn och kommer ha skoj i vilket fall, MEN till vilken annan tävling som helst så vet man ju vilken bana det är man bör träna på...

Om nån har ett argument till att hålla bansträckningen hemlig till ett slutet sällskap som får träna medan vi andra inte får så lyssnar jag gärna.

Ses imorrn alla tappra, hoppas på lite korvgrillning och gött häng.

Hur är det. Vågar man som relativ nynörjare inom DH komme ner och köra? :) Jag och kompisen (Tiki) som är fresha DH newbees kommer troligtvis ned och provar backarna. Kommer vi att skämma ut oss eller finns det oseriösa/nybörjare inom DH som kör också? :)

Vi kommer väll säkert att premumerera på botten placeringarna men det vore skoj att vara med ändå.

JoMenSåAtt skrev:
> Hur är det. Vågar man som relativ nynörjare
> inom DH komme ner och köra? :) Jag och kompisen
> (Tiki) som är fresha DH newbees kommer troligtvis
> ned och provar backarna. Kommer vi att skämma ut
> oss eller finns det oseriösa/nybörjare inom DH
> som kör också? :)
>
> Vi kommer väll säkert att premumerera på botten
> placeringarna men det vore skoj att vara med
> ändå.

Klart ni skall komma och köra!
Jag vågar inte lova att många nybörjare kommer köra då det kan känns lite "seriösare" nu än t.ex. Voltaren men jag hoppas så många som möjligt ställer upp. :)

Jomensåatt : Absolut! The more the merrier, alla är varmt välkomna att deltaga och ha kul! Oavsett nivå så är det ju skitkul att dra ut och köra lite. Tycker personligen inte man behöver skämmas för att inte vinna, även om det är en gammal klyscha så är deltagandet faktiskt jävligt kul! :)

Inga problem för nybörjare att köra alls!
Den gamla banan är mer lik en xc-bana än en dh-bana, bortsett från ett större drop i mitten som man kan välja att strunta i. Det mesta går ut på att bibehålla den fart man får upp där det lutar och trampa satan resten av biten.

Är man helt grön på utförsåkning kan det ju så klart vara lite trixigt i några partier, men det är absolut inga problem för den som aldrig testat. Perfekt nybörjarbana!! :)

Varför jidra om hur banan går. ni kommer ändå bli ifrånåkta av en flipperkula som aldrig ens sett banan och dessutom inte ens bryr sig om att träna dan före.

Och ni som inte ens kan ta er dit: Att köpa hoj för 30000+ och inte ens ha råd att ta sig till andra sidan stan. haahahahahahahahaha... ni skulle köpt er en mer trampvänlig hoj eller funderat på om ni kanke skulle skaffat er lite kondition.

Jävla loooosers :D

mognadsnivån är ju häpnandsveckande låg på vissa inlägg :P -skrattar-

Själv har man opererat axeln... igen... så kommer inte kunna ställa upp men ska titta på och va lite glad iaf =)

Hoho kunde inte låta bli. Det är ingen som tjuvtränat på banan. De som åkt banan är några i tävlingsledningen och då i syfte att kolla så det funkade. I detta fallet blev det ju då den "nedre" delen av banan som testades då den är ny för i år.

Peter gjorde ju ett bra försök att beskriva banan här ovan, men som synes är det inte helt lätt att förklara en DH-bana i skrift.

Nästa tävlinge kommer gå på HHHR. Dock kommer starten flyttas pga "fornminne".....

JoMenSåAtt: Klart ni ska vara med :)

0range skrev:
> Varför jidra om hur banan går. ni kommer ändå
> bli ifrånåkta av en flipperkula som aldrig ens
> sett banan och dessutom inte ens bryr sig om att
> träna dan före.

Haha, dagens sanning 1.

>
> Och ni som inte ens kan ta er dit: Att köpa hoj
> för 30000+ och inte ens ha råd att ta sig till
> andra sidan stan. haahahahahahahahaha... ni skulle
> köpt er en mer trampvänlig hoj eller funderat
> på om ni kanke skulle skaffat er lite kondition.
>

Dagens sanning 2.

>
> Jävla loooosers :D

Dagens "Jag är inte bitter för att jag är skadad och har fan inte druckit några öl i alla fall!"

Krya på dig Orange! :)

0range skrev:
> Och ni som inte ens kan ta er dit: Att köpa hoj
> för 30000+ och inte ens ha råd att ta sig till
> andra sidan stan. haahahahahahahahaha... ni skulle
> köpt er en mer trampvänlig hoj eller funderat
> på om ni kanke skulle skaffat er lite kondition.

Dummaste jag hört, skall man skaffa räser då bara för att vara så snabb som möjligt till banan? :)

> Jävla loooosers :D

Inte posta när man druckit några busöl.

Rättelse nu är det bokat med fyra alternativt fem Karlstad-pöjkar som gör upp om de absolut sista platserna.

just nu börjar det suga fett att varken kunna köra eller ens titta på. Innan hade jag en vettig anledning då jag var tvungen att vara på annan ort, nu är läget annorlunda o jag KANSKE ska jobba på söndag o hojjen e i delar.. gah!

inte ett skit frustrerad!

Nu börjar det verkligen dra ihop sig.. Måste fan in till stan idag och skaffa en vajertång så jag kan fixa min bakväxel till tävlingen!
Det är svårt dethär med prioriteringar dessutom.. Borde ju egentligen pluggat hela helgen hahaha :D

Sernevi skrev:
> Nu börjar det verkligen dra ihop sig.. Måste fan
> in till stan idag och skaffa en vajertång så jag
> kan fixa min bakväxel till tävlingen!
> Det är svårt dethär med prioriteringar
> dessutom.. Borde ju egentligen pluggat hela helgen
> hahaha :D

Hehe jo du, de där stackars studierna har det inte lätt. ^^

Själv sitter man här och hostar till frukost och håller tummarna på att det skall gå över ganska SNART... :(

Då min genialiska plan om att skaffa skjuts till helgen gick i stöpet undrar jag om de e nån mer som cyklar dit och är sugen på sällskap? Jag hittar inte 100%, men har dragit ut en karta från eniro som nog bör funka hjälpligt..

nu får vi se om jag blir snabbare med bättre bromsar! gick upp tidigt idag och luftade mina juicy 5 och flyttade över till Gloryn, känslan är verkligen bättre än i Hayes-bromsarna..
Blev världens fulmek på bakväxeln också, riktigt stolt! så nu har jag nog både bromsar och växlar, kan bli en farlig konkurrent om att inte vara sist!

Tillbaka
Topp