Göteborg

Göteborg
Singular skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad hindrar dig...?

Jag vill helst slippa att sitta i bilköer till och från jobbet eftersom jag måste köra till/från Hisingen med bilen. Men dyker det upp nåt riktigt bra så kanske jag står ut med det ändå.

Göteborg
geologen skrev:
> Singular skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad hindrar dig...?
>
> Jag vill helst slippa att sitta i bilköer till
> och från jobbet eftersom jag måste köra
> till/från Hisingen med bilen. Men dyker det upp
> nåt riktigt bra så kanske jag står ut med det
> ändå.

Med lite flyt så slipper du vägavgiftstullarna som dyker upp nästa år på din pendling på Hisingen, det gör du garanterat inte härifrån.

Vad gäller kötiden så pendlade jag ut till Volvo en kortare period och tyckte ändå det funkade ganska bra så fort man lärt sig vilken fil man skulle ligga i när. Slutade visserligen halv fem vilket kan ha snabbat på en del.

Göteborg
Jag läste faktiskt bara för en timme sen (när jag sorterade skräp och hittade en broschyr om Västsvenska infrastrukturpaketet) och såg att jag kommer att slippa det om jag bor kvar där jag bor nu, men jag planerar faktiskt att flytta ganska snart. Trots att jag skrev det jag skrev nyss funderar jag faktiskt på att flytta till området runt Kallebäck/Krokslätt. Då skulle jag få betala drygt 30 kr per dag.

Jag är för trängselskatt, men inte den nuvarande utformningen. Den borde dels vara zonerad med först en dyr innerstadszon motsvarande t ex det som kallas "inom vallgraven" och sen en lite billigare yttre zon grovt motsvarande den nuvarande, dels exkludera trafik som bara passerar genom stan på motorvägen (dvs bara "tullar" vid av- och påfarter).

Göteborg
Jag lånar tråden för lite fler frågor om Gbg...
Jag anländer i morgon å blir kvar till början på maj. Självklart ska jag cykla under tiden.
Men jag behöver besöka en välsorterad LBS, behöver ny hjälm å lite annat jox. Vart ska jag vända mig? Kommer bo ett stenkast från Järntorget, så vet ni var i stan jag utgår från.

Göteborg
Tackar.
Men nu har jag ett mer akut problem! Parkering e tydligen skitdyrt här! Vars gör jag av bilen? På gatan går inte, kostar ju flera 100/dag! Billigaste jag hittat i närheten kostar drygt 100kr dygnet. Det är lite mer än jag räknat med, finns billigare?
Någon som har nåt tips?

Göteborg
Weiii, välkommen till goa' götet! Min röst faller självklart på majorna/kungsladugård, rimmar kanske inte så bra med vad du vill ha nära till men måste ju ge min högst personliga åsikt! -mysiga fik/pubbar, småstadsstämning & lagom slackigt. & gbg är ändå såpass litet att man kan hojja vartsom...

Hoppas i vilket fall att du kommer trivas & att det löser sej smidigt med boende!

-se på honom, han jobbar som snickare!
-asså, hur ser du det?
.
..
...
....
.....
......
.......
-det sågs-pån´

Göteborg
Freeskier skrev:
> Tackar.
> Men nu har jag ett mer akut problem! Parkering e
> tydligen skitdyrt här! Vars gör jag av bilen?
> På gatan går inte, kostar ju flera 100/dag!
> Billigaste jag hittat i närheten kostar drygt
> 100kr dygnet. Det är lite mer än jag räknat
> med, finns billigare?
> Någon som har nåt tips?

Prova här:
http://www.goteborg.se/wps/portal/!...12AXYwMLg0BXA08zLyNvYxc_Q2cLc_2CbEdFAOX556s!/

Ett annat alternativ är att kolla med privata fastighetsägarna i området å se om dom har något att hyra ut.

Edit:
Så nu vart det rätt länk också...

Senast ändrad:
Göteborg
Jag bor i Gamlestan, cyklar till Skatås på 10min. Parkering utanför lägenheten 150kr/mån. 10min med vagnen till stan. I övrigt lugnt och trevligt, nära till naturen o allt det där. Inte så mycket fixed-hipster som i Majorna ;)

Göteborg
En på jobbet bor i trakterna kring Fjällgatan. Han betalar 550 spänn i månaden för att få parkera där det finns ledig plats (OM det finns ledig plats!) längs gatorna i kvarteret...

Tillbaka
Topp