Spännande dag. Rätt kaotisk körning i masterstarten, framförallt eftersom man styckade upp fältet pga bussar/vagnar/bilar. Jag fick punktering tack vare allt väggrus redan vid Ö Husarg (?) och fick stå på en refug och svärmeka...och cykeln trillade så att jag numera har en fetingbula i ena sadelstaget. När jag var klar hade korg-på-styret-startgruppen rullat förbi och jag var skitsur och bombade på som om det inte fanns någon morgondag. Bommade första depån, knep en macka i andra och strax därefter kom lätt krampkänning. Skulle dricka bort det och fumlade bort flaskan i en nerförsbacke...
Rullade till slut in på 2.03 vilket kändes OK med tanke på att jag körde själv mer eller mindre hela loppet (ja, förutom vadkrampen som gjorde mig sällskap andra halvan).
Mycket cykelbana, en del lite märkliga val av väg (grusplanen, någon?) och på många ställen alldeles för dåligt skyltat/lite flaggvakter. Väldigt mycket poliser. Intressant med ett såpass tekniskt landsvägslopp (med lite spexiga svängar och utförslöpor) men på sina ställen rysligt dåligt utmärkta hinder i dragningen (kanter, hål etc).