Sambal Oelek
Aktiv medlem
Göteborgsgirot 2020
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ziltoid sa:Nice, jag återvänder även jag.
Dalsland XC
Göteborgsgirot
SWIX Uddevalla
Cykelvasan
Alliansloppet
Samtliga är bra tips på välroddade bra MTB-lopp väl spridda över sommaren för dem som bor i Västsverige. (Vasan är ju en bit att åka, men den ”måste” ju alla cykla)Däremellan kan man stoppa in mindre lopp efter humör :)
Tillåter de verkligen egna följebilar? Har iaf aldrig varit tillåtet i nåt av de motionslopp jag kört.Nyburgare sa:Vi är några som tänkt cykla Göteborgsgirot 140 km på SUB4 i år. Kontakta mig om ni är intresserade.
Vi kommer att ha följebil och support med mera.
Girot sa:Det är kul att cykla i naturen, och ändå roligare blir det när stigarna är anpassade för cykling. Varje år jobbar vi med olika markförbättringar och spångbyggen längs med sträckan för Bra Bil XC MTB 50 km. Förhoppningsvis ska dessa förbättringar kunna underlätta för cykling året runt och komma många till glädje. I januari träffade vi på Göteborgsgirot klubben Göteborgs Stigcyklister tillsammans med Park- och Naturförvaltningen för att arbeta med strategier för stigvård, bevarandet av värdefull natur och skapa tydligare ordning och respekt mellan alla som rör sig i naturen.
Senare i vår när markerna börjat torka upp kommer vi ge oss ut för att inventera bansträckningen och se vilka ytterligare platser som behöver åtgärder. Se bansträckningen här.
Ett pågående projekt längs bansträckningen är bl.a stigen vid Svarttjärn, där Göteborgs Stigcyklister är engagerade. Är du intresserad av stigvård och vill vara med och arbeta, eller på andra sätt stötta Göteborgs Stigcyklister? Kolla in deras hemsida här. Där finns det också många bra tips på cykelområden i och kring Göteborg.