Göteborgsgirot 2020

Göteborgsgirot 2020
Nice, jag återvänder även jag.

Dalsland XC
Göteborgsgirot
SWIX Uddevalla
Cykelvasan
Alliansloppet

Samtliga är bra tips på välroddade bra MTB-lopp väl spridda över sommaren för dem som bor i Västsverige. (Vasan är ju en bit att åka, men den ”måste” ju alla cykla)Däremellan kan man stoppa in mindre lopp efter humör :)

Senast ändrad:
Göteborgsgirot 2020
Hur är Alliansloppet? Aldrig kört det och faktiskt inte hört talas om det. Ser att det är i Trollhättan så nära från Göteborg.
Ziltoid sa:
Nice, jag återvänder även jag.

Dalsland XC
Göteborgsgirot
SWIX Uddevalla
Cykelvasan
Alliansloppet

Samtliga är bra tips på välroddade bra MTB-lopp väl spridda över sommaren för dem som bor i Västsverige. (Vasan är ju en bit att åka, men den ”måste” ju alla cykla)Däremellan kan man stoppa in mindre lopp efter humör :)

Göteborgsgirot 2020
Det är riktigt bra!!!
Finns olika längder, i år är längsta loppet 75 km. För dem som tycker ”vanliga” långlopp är för enkla och är för mycket slätt/flackt/enkelt får man en bra utmaning här! Väldigt mycket teknisk stig! Ska jag jämföra med Vasan är detta loppet jobbigare fast det är kortare och det är definitivt svårare/fler ställen att leda cykeln ;) välroddat, makalöst vackert på sina ställen, riktigt ball målgång med läktare, scen, flaggor, banderoller, människor, försäljning, familjeaktiviteter etc

Göteborgsgirot 2020
Kul! Funderar på det men ser att motion finns bara som 37,5 km. Är mer sugen på 75 km men då är det sport/elit och risk att det är väldigt tufft motstånd. Att det är i Trollhättan är ju perfekt, nära och bra från Göteborg. Får fundera och se. Uddevalla har jag kört 2 ggr så den är man lite mätt på.

Göteborgsgirot 2020
Vi är några som tänkt cykla Göteborgsgirot 140 km på SUB4 i år. Kontakta mig om ni är intresserade.

Vi kommer att ha följebil och support med mera.

Göteborgsgirot 2020
Nyburgare sa:
Vi är några som tänkt cykla Göteborgsgirot 140 km på SUB4 i år. Kontakta mig om ni är intresserade.

Vi kommer att ha följebil och support med mera.
Tillåter de verkligen egna följebilar? Har iaf aldrig varit tillåtet i nåt av de motionslopp jag kört.

Göteborgsgirot 2020
Nu står det att de har ett samarbete med Göteborgs Stigcyklister!!

Girot sa:
Det är kul att cykla i naturen, och ändå roligare blir det när stigarna är anpassade för cykling. Varje år jobbar vi med olika markförbättringar och spångbyggen längs med sträckan för Bra Bil XC MTB 50 km. Förhoppningsvis ska dessa förbättringar kunna underlätta för cykling året runt och komma många till glädje. I januari träffade vi på Göteborgsgirot klubben Göteborgs Stigcyklister tillsammans med Park- och Naturförvaltningen för att arbeta med strategier för stigvård, bevarandet av värdefull natur och skapa tydligare ordning och respekt mellan alla som rör sig i naturen.

Senare i vår när markerna börjat torka upp kommer vi ge oss ut för att inventera bansträckningen och se vilka ytterligare platser som behöver åtgärder. Se bansträckningen här.

Ett pågående projekt längs bansträckningen är bl.a stigen vid Svarttjärn, där Göteborgs Stigcyklister är engagerade. Är du intresserad av stigvård och vill vara med och arbeta, eller på andra sätt stötta Göteborgs Stigcyklister? Kolla in deras hemsida här. Där finns det också många bra tips på cykelområden i och kring Göteborg.

Göteborgsgirot 2020
Uppskattar verkligen att det blev framflyttat istället för bara avbokat. Låter intressant med eventområde i Skatås med storbildsskärm och Tour de france. Fint att avrunda 140 km med en belgisk trippel i gräset.?

Tillbaka
Topp