Grahns och Merida

Jonas

Aktiv medlem
Grahns och Merida
Knäckte en del (nära huvudsvingen på höger sida) på mitt kedjestag (fullgung - XC Mission Elite) och tänkte att där rök 15 lapp för en ny ram, då min är köpt begagnad (snudd på oanvänd 2002). Ringde Grahns i hopp om att det skulle gå att svetsa, vi växlar några ord om vart det gått av osv, blir frågad om vart jag köpt hojen osv.

Efter lite snack får jag beskedet att det på dom första modellerna varit lite problem vid just den punkten. Jag får en ny "kedjestagsving" på GOODWILL! Passa på att plocka av lager och så du kan ha som reserv, säger han sedan.

Den nya svingen är i rätt färg (giftgrön - dom har bytt färgschema nu) och har blivit upphottad en del, samt fått ordentliga förstärkningar kring problemområdet, där lär det ALDRIG går av igen!

Så himla härligt! Nu återstår bara att sätta ihop hojen igen...

Ville bara dela med mig av min positiva erfarenhet! (Lite gratisreklam har dom förtjänat.)

Senast redigerad av en moderator:
Grahns och Merida
Har liknande erfarenhet av Grahn´s då jag som alla andra fick sprickor i min magnesium ram. Hade köpt den begagnad och det hade gått två år. De bytte ut den utan snack, jag fick välja mellan mission elit och magnesium ramen och valde mission. Är riktigt nöjd med den och med den service jag fick från Grahn´s!

Grahns och Merida
Det är ingen affär, dom importerar/är generalagent för bla Merida och Specialized. Så köp något av dessa märken så slipper du trassel vid garantiärenden. ;-)

Grahns och Merida
jomper har också bra erfarenhet av Grahns vet jag. Hans första Enduro som köptes på eBay sprack och han fick en nyare ram i utbyte som dessutom var specialbeställd (normalt tas det inte in XL i Sverige).

Vi får väl se om han får en '05 SX Trail istället för den Enduro han kör skiten i nere i Verbier...

Kul med generalagenter som sköter sig!

Grahns och Merida
Tomaten: Förra årets grejer... sedan spelar det inte så stor roll, men sant Grahns är fortfarande en bra bit sämre, som du säger. Inte för att någon av dom är användbar i mina ögon. Månadens erbjudande är det enda man kan använda Evalds sidan till.

Nöjda kunder är bästa reklamen - då behöver man tydligen ingen fungerande hemsida? :-) Jag får hellre en goodwillram än tittar på en fin hemsida - allt kostar pengar på ett eller annat sätt.

Grahns och Merida
Ja den hemsidan var inget vidare, försökte förtvivlat få reda på ett pris men icke, och inga direktlänkar till återförsäljarna heller :-(

Någon här som vet vad en Merida Mission Race kostar?

Bosse

Grahns och Merida
Dom har en väldigt fin katalog (Cykel och cykel) som du säkert kan få om du ringer dom. Eller så kan dom nog svara dig direkt. Cykelhuset i göteborg har några modeller vet jag, kolla med dom.

Grahns och Merida
Nu ska jag slänga in mina 0.02kr.

Följande trådar finns om mina problem med en Fox Float och Grahns. Läs dem så förstår ni varifrån jag kommer sas.

För att sammanfatta det hela så är min uppfattning om Grahns att så länge allt fungerar som det ska i andra änden, mao hos tillverkaren (t.ex Merida eller Specialized) eller servicestället (t.ex. Fox Europe) så är allt frid och fröjd, det finns ju exempel på att det funkar.
Men om det av någon anledning inte funkar där, t.ex. att det dröjer eller saker är slut, så suger Grahns. Antagligen pga avsaknad av ett vettigt system för att hålla ordning på saker och ting, vad som är skickat var osv. Eller så är det så illa att de inte bryr sig...
Jag tyckte att jag blev nonchalant bemött av Lars på Grahns, han ringde inte tillbaka överhuvudtaget de gånger han sa att han skulle, i princip det enda han sa när jag jagade fatt på honom var att "vi ger det två veckor till"...i nio veckor!
Jag konfronterade honom med min åsikt (eller snarare faktum) att Grahns "service" sög och att det skulle vara på sin plats med någon form av kompensation...inte det. Han tyckte bara att "det inträffar alltid några såna här fall per år och så kommer det alltid att vara." Ööööhhh, okej. Klart det kommer inträffa sånt om man har den inställningen...

Ledsen om jag pissat i någons té men Grahns är i min erfarenhet inte alltför bra...

Grahns och Merida
Inget piss i mitt te iallafall (så det är därför man får gula tänder av te :-), det är mycket möjligt det är som du säger. Vad avser "Grahns och Merida" så fungerar kombinationen! I övrigt så vet jag inte så mycket om Grahns. Kanske är det Merida som skall ha äran egenligen? Det är jäkligt bra att båda "sidor" kommer fram, så kan man själv bilda sig en uppfattning!

Grahns och Merida
Det är bland annat det som är så bra med såna här forum, att man kan bilda sig en uppfattning om företag efter hur de agerat tidigare, inte genom reklam eller liknande.
Kul att det löste sig så bra för dig förresten! :-)

Grahns och Merida
Tjena.

Jag hade en Specialized Stumpjumper för ett par år sedan, där var något konstigt ljud i ramen. knakade uppe vid styrhuvudet. Jag lämnade in cykeln till min lokala handlare som plockade isär allt och fettade in och höll på skruvade ihop den igen och den knakade fortfarande. vi provade typ allt men inget fick bort det jäkla knakandet. Dagen efter att vi hade satt ihop cykeln och konstaterat att den fortfarande knakade så ringde min handlare till mig och sade att han hade en av säljarna från Grahns på besök och om jag ville komma ner med cykeln så han själv kunde konstatera att något var fel så att jag kunde få en ny på garantin. körde ner med min cykel till handlaren och säljaren på Grahns konstaterade att något var fel på den och att jag givetvis skulle ha en ny.

Det var ju bra tänkte jag, efter detta så började problemen.
Grahns sade att de inte hade någon ram att skicka till att börja med och hade en massa skit för sig. jag ringde till dem min handlare ringde till Grahns. Men det verkade som de sket mest i vilket. de lovade hela tiden att det skulle komma en ny ram men det dök aldrig upp någon. Efter 6 månader så dyker det äntligen upp en ram.

Det var ju bra tills vi öppnar lådan och inser att de har skickat en begangnad ram till mig!!!
Vilka jäkla As rent ut sagt, ramen de skickade till mig hade varit en av deras demo cyklar så den såg ut som kriget.

Min handlare tog tillbaka min Stumpjumper och jag köpte en Epic istället.

Har aldrig varit med om sämre service av ett företag
som jag fick av grahns.

Tillbaka
Topp