Grahns och Merida
Knäckte en del (nära huvudsvingen på höger sida) på mitt kedjestag (fullgung - XC Mission Elite) och tänkte att där rök 15 lapp för en ny ram, då min är köpt begagnad (snudd på oanvänd 2002). Ringde Grahns i hopp om att det skulle gå att svetsa, vi växlar några ord om vart det gått av osv, blir frågad om vart jag köpt hojen osv.
Efter lite snack får jag beskedet att det på dom första modellerna varit lite problem vid just den punkten. Jag får en ny "kedjestagsving" på GOODWILL! Passa på att plocka av lager och så du kan ha som reserv, säger han sedan.
Den nya svingen är i rätt färg (giftgrön - dom har bytt färgschema nu) och har blivit upphottad en del, samt fått ordentliga förstärkningar kring problemområdet, där lär det ALDRIG går av igen!
Så himla härligt! Nu återstår bara att sätta ihop hojen igen...
Ville bara dela med mig av min positiva erfarenhet! (Lite gratisreklam har dom förtjänat.)
Efter lite snack får jag beskedet att det på dom första modellerna varit lite problem vid just den punkten. Jag får en ny "kedjestagsving" på GOODWILL! Passa på att plocka av lager och så du kan ha som reserv, säger han sedan.
Den nya svingen är i rätt färg (giftgrön - dom har bytt färgschema nu) och har blivit upphottad en del, samt fått ordentliga förstärkningar kring problemområdet, där lär det ALDRIG går av igen!
Så himla härligt! Nu återstår bara att sätta ihop hojen igen...
Ville bara dela med mig av min positiva erfarenhet! (Lite gratisreklam har dom förtjänat.)
Senast redigerad av en moderator: