Gran Canaria i slutet av oktober

Manurhin2

Aktiv medlem
Kommer att vara i San Augustin 18-31 / 10 , om någon är där samtidigt och är sugen på att cykla vore det kul med en runda eller flera :-)

M

Jodå alltså, så blev det till slut höstlovsfirande på Kanarieöarna igen då, trots att siktet egentligen var inställt på Florida i år...
För vår del blir det 29/10 - 5/11. Naturligtvis hoppas jag få till nån cykeltur under denna tid. Förra året hyrde jag hos Free Motion och åkte med på en av deras guidade MTB-turer, tror det var den de kallar Chira Trails fast stäckningen verkar inte riktigt stämma med årets variant. Det funkade kanonbra, bra heldämpade Canondalehojar, transport med buss upp i bergen och sen cykling mesta delen av dan. Två ordentliga stigningar på den touren och sen massor med nerför ända ner till FreeMotion.
Om jag kollar på deras kalender för i år så har jag några varianter att välja mellan:
Pico Light 31/10, Grand Canyon/Grand Canyon XL 3/11 eller Pico South/Summit Tour XL South 4/11. Det blir att suga på den karamellen lite, för det mesta ser lockande ut. Gäller kanske bara att inte överskatta min egen klättringsförmåga. Jag brukar pusta som ett ånglok även här hemma, och bergen där och ju liiite högre...
Så om du eller nån annan vill cykla lite MTB så vore det ju jättekul!

Tillbaka
Topp