Gran Canaria jan/feb?

dileno

Aktiv medlem
Gran Canaria jan/feb?
Hallå vänner!

Det börjar dra ihop sig till cykelläger i slutet januari/början februari. Sedan tidigare är det ju känt att första veckan i februari är svenskveckan på Gran Canaria.

Vilka åker ner och cyklar? Vad cyklar ni?

Har tidigare gånger cyklat landsväg där och det är ju prima. Denna gång blir det MTB. Förmodligen 31 jan-5 feb. Bo på ostkusten, söder om flygplatsen. Nån mer som är sugen eller kommer vara på plats?

Gran Canaria jan/feb?
äsch slipper ju kånka med egen cykel, buss upp mm.
Lånar en Stumpjumper FSR Comp 29.
Har åkt samma tur tidigare, var helnöjd.

Gran Canaria jan/feb?
Åker en sväng i Februari. inte spikat datum än men det blir landsvägscykel så våra vägar lär inte korsas om det inte är så att jag gör en för dålig kurva nedför :)

Gran Canaria jan/feb?
Där skiljer vi nog oss lite, jag vill även ha träningseffekt av att cykla uppför. Dock på GC blir det en del transport till bästa utförsåkningarna, varav bil är bra att ha ibland.. 69 € med egen hoj, kul säkert - men dyrt!

mv70 sa:

Gran Canaria jan/feb?
Jag är bara där några mellandagar så ingen hyrbil heller. Lägger hellre pengarna på hyra cykeln . Men förstår om man är längre tid att det smartare ha med egen hoj .Själv skulle jag inte änns orka både cykla upp till högsta toppen på ön. Sen ner över 2mil stig åka typ och ev transport sträcka till hotelet.

dileno sa:
Där skiljer vi nog oss lite, jag vill även ha träningseffekt av att cykla uppför. Dock på GC blir det en del transport till bästa utförsåkningarna, varav bil är bra att ha ibland.. 69 € med egen hoj, kul säkert - men dyrt!

mv70 sa:

Gran Canaria jan/feb?
Körde just den turen. Kanske inte billigt, men värt varenda krona. Körde även en runda med ca. 2000hm upp och lika mycket ner, mer svetto betonad. Även jag var där i mellan dagarna och hyrde cykel. Kunde då välja lämplig cykel för respektive tur. Cykling all inklusive.

Tillbaka
Topp