+1
-1
Strunta i det.
"Alla" sådana där verktygskit brukar endast innehålla några få av de verktyg man verkligen behöver och en hel del man aldrig använder.
Tro mig, jag vet. Tyvärr gör jag det
+1
@Cjo Det finns en hel del användbara verktyg hos Biltema
För att byta kassetten behöver du en passande avdragare, denna skall fungera
För montering och demontering av kassetter med låsring, som t.ex. Shimano och SRAM. OBS! Passar inte gängade frikransar. 12 splines med en ytterdiameter på 2...
www.biltema.se
Du behöver även ett mothåll, en kedjepiska, den här har jag själv
För demontering av kassett och frikrans. Håller fast kassetten så att den inte snurrar runt. Passar alla typer av kassetter.
www.biltema.se
För att byta pedaler och ffa för att montera de pedaler jag länkade till i
#73 fungerar den här
För montering/demontering av pedaler, 15 mm.
www.biltema.se
eller den nya modellen
För montering/demontering av pedaler, 15 mm.
www.biltema.se
Men de vanligaste verktygen du kommer att använda gissar jag kommer att bli 4 och 5mm insex, har du inte redan bra insexnycklar säljs även det av Biltema
Insexnycklar med både vanligt huvud och kulhuvud för arbete i olika vinklar. Levereras i vikbar hållare i plast. Innehåller: 9 stycken insexnyckla...
www.biltema.se
För att skruva loss kassetten behövs förutom avdragaren en stor nyckel, jag använder en stor skiftnyckel. Den här borde fungera
Helsmidd, svartfosfaterad skiftnyckel med slipade käftar och millimeterskala för snabb och exakt justering. Tillverkad av kålstål med hårdhet 40-50 hrc.
www.biltema.se
Det finns en hel del annat bra-att-ha att köpa på Biltema, men med de här verktygen borde du klara en hel del av det grundläggande mekandet.
Det är säkert samma sak som i många andra sådanhär trådar att det är de som har får problem eller är missnöjda av ngn annan anledning som är ivrigast på att posta.
Mina AliE-köpta TPU-slangar håller hittills luften bättre än de dyrare och tyngre butylslangar jag använde tidigare.
Betyder det att jag har haft tur?
Eller är det de med problem som har haft otur?