Graveldäck 2020

Graveldäck 2020
Här har du ett par lite mer aktuella trådar men det är väl oftast samma däck som dyker upp. Själv kör jag uteslutande Gravelking SS i olika storlek/version för tillfället

Senast ändrad:
Graveldäck 2020
Här har du ett par lite mer aktuella trådar men det är väl oftast samma däck som dyker upp. Själv kör jag uteslutande Gravelking SS i olika storlek/version för tillfället

https://happyride.se/forum/threads/graveldaeck-40-45mm.369961 9/
Tack för tips på däck och tråd, försökte använda sökfunktion men uppenbarligen var jag inte så bra....

Graveldäck 2020
Tillbaka till ämnet igen, är ev på jakt efter bredare (40+) däck som funkar för grus och enklare stig. Någon som tips på vad man ska kolla efter?
Har inte testat jättemånga däck men satte nyligen på ett par Cinturato Gravel H 50mm. Rullar väldigt bra, känns trygga och greppar förvånansvärt bra förutom i fint grus/lera.

Finns Gravel M versionen också för mer grepp, kanske passar dig om du kör stigar?

Graveldäck 2020
Testade mina GK SK 43mm lite tuffare idag. Trots risig form kunde jag persa på ett backigt och tight 7 km segment. Greppet gör att jag kan såväl klättra och släppa på andra sätt. Kör 1,8 fram och 2,8 bak för att bära tjockisen.

Graveldäck 2020
Conti terra trail shieldwall. Var det skräp? För tubeless men tyngre pga mer skydd... sen har dom ju även protection. Oklart skillnad.

Köpte för 550 för ett par på xxl. Kändes iaf prisvärt. Speedero och thundero blir ju 900-1200 spänn typ. Hade gärna köpt dom annars men pga snål... ?

Tillbaka
Topp