Gravelkassett för micro spline?

Lingon

Aktiv medlem
Finns det nån vettig gravelkassett för shimano micro spline? Alltså där det är 10% och inte 20% steg i den tyngre delen av kassetten? Eller måste man byta till HG om man inte vill ha shimanos MTB kassett?
Behöver inte lättare växel än 36T, så HG med lvg kassett skulle iofs funka.

Kollade upp det där för ett tag sen och det verkar inte finnas någon kassett till Micro Spline med riktigt låga steg i den tyngre delen. För 10 procentiga steg i den tyngre regionen gäller HG-body. Shimano skall ha någon kasset 11-36T för HG-body som börjar med 11-12-13.

Det jag har lyckats hitta gällande MS är att man kan köra en 1x12 med Shimano GRX rx822-sgs med Deore XT CS-m8000/8100 kasett, de ger dock 10-46 respektive 10-51.

Om detta är nyttig info för dig eller inte, låter jag dig bedöma! :)

Det jag har lyckats hitta gällande MS är att man kan köra en 1x12 med Shimano GRX rx822-sgs med Deore XT CS-m8000/8100 kasett, de ger dock 10-46 respektive 10-51.

Om detta är nyttig info för dig eller inte, låter jag dig bedöma! :)
Ja, det är en sådan kassett jag vill byta ut. Den har stora steg på dom tyngre växlarna och små steg på dom lätta. Precis tvärtom vad man vill ha. 😄

Grottade i detta i vintras för en XD body, och det är samma där för 12-delat, dvs stora steg på de tyngre växlarna. Så jag bytte till HG body och 11-36T för att få 11-12-13.
Se tråd för inspiration

Tillbaka
Topp