Gravelram sökes - inspirationstråd

Vem ska anmärka på särskrivningen i rubriken först?
Jag cyklar vad som kallas gravel året runt med en CX med 42x11-27 och saknar inte tvådelat, men det var faktiskt ett krav från början...
Jag tycker att det där polska märket som Canyon har stulit design av är feta, men precis nu minns jag inte vad dom heter.

Vem ska anmärka på särskrivningen i rubriken först?
Jag cyklar vad som kallas gravel året runt med en CX med 42x11-27 och saknar inte tvådelat, men det var faktiskt ett krav från början...
Jag tycker att det där polska märket som Canyon har stulit design av är feta, men precis nu minns jag inte vad dom heter.

Du! Klapp klapp klapp!

Inspirationstråd står det trots allt i titeln så denna lilla historia är värd att länkas för att bli lite inspirerad:

Det ligger ju ute en på KoS nu. Spring och köp! https://happyride.se/annonser/ad.php?id=115528

(Jäkla cool cykel faktiskt.)

Nu har jag äntligen kommit åt att ta lite mått på gravpas Sonder.

Han är 182 lång, sitter på 78 cm centrum vevlager till överkant sadel (mätt längs med sadelrör), 20 cm utstick på stolpen (till sadelrälsen). Storlek L på ramen som sagt.
IMG_20200502_135815.jpg

Styrstamslängd?
Tror det är som vanligt att jag kan ha både L och M men med olika stolpe / stam.

Klart du ska fråga om den enda komponenten jag inte minns måttet på :)

Den är fånigt kort i alla fall, typ 70 mm. Som synes med gott om spacers under.

Idag var första gången sedan jag byggde den som jag kunde provcykla på allvar. Det känns verkligen som en schysst ram, ytfinishen ser dyrare ut än priset också.

Finns hur många kinesramar som helst. I princip alla stora tillverkare har ramar tillverkade i Kina.
De som går under benämningen "open mold" är de vi kan beställa utan klibbor. Dengfu, Hongfu, Miracle och Carbonda. Har en Carbonda 505 ram finns massor med fästen på ramen och gaffeln. Tar 40mm däck 700c. Väldigt nöjd .
IMG_20200502_105123.jpg

Klart du ska fråga om den enda komponenten jag inte minns måttet på :)

Den är fånigt kort i alla fall, typ 70 mm. Som synes med gott om spacers under.

Idag var första gången sedan jag byggde den som jag kunde provcykla på allvar. Det känns verkligen som en schysst ram, ytfinishen ser dyrare ut än priset också.

Visst är det kolgaffel? På ramset står kolgaffel, på t.ex. Apex build står alugaffel??

De måste ha skrivit fel på de kompletta för där står det:
  • Frame: Sonder Camino Alloy Frame
  • Fork: Sonder Camino Alloy Fork
  • Drivetrain: SRAM Apex1/ 1 x 11 / 11-42

Tillbaka
Topp