niklassson
Aktiv medlem
Gravelram sökes - inspirationstråd
4500-6000 kanke
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det där polska märket som Canyon har stulit design av är feta, men precis nu minns jag inte vad dom heter.
Vem ska anmärka på särskrivningen i rubriken först?
Jag cyklar vad som kallas gravel året runt med en CX med 42x11-27 och saknar inte tvådelat, men det var faktiskt ett krav från början...
Jag tycker att det där polska märket som Canyon har stulit design av är feta, men precis nu minns jag inte vad dom heter.
Tack. Rondo är ju riktigt coola iaf.Du! Klapp klapp klapp!
Inspirationstråd står det trots allt i titeln så denna lilla historia är värd att länkas för att bli lite inspirerad:
![]()
Gone but not forgotten: The Cannondale Slate was a bike before its time - CyclingTips
Now that the Cannondale Slate has been discontinued, we assess the bike's legacy. It was wildly ambitious, innovative and flawed – but it had something about it, didn't it?cyclingtips.com
Det ligger ju ute en på KoS nu. Spring och köp! https://happyride.se/annonser/ad.php?id=115528
(Jäkla cool cykel faktiskt.)
Styrstamslängd?
Tror det är som vanligt att jag kan ha både L och M men med olika stolpe / stam.
Klart du ska fråga om den enda komponenten jag inte minns måttet på :)
Den är fånigt kort i alla fall, typ 70 mm. Som synes med gott om spacers under.
Idag var första gången sedan jag byggde den som jag kunde provcykla på allvar. Det känns verkligen som en schysst ram, ytfinishen ser dyrare ut än priset också.
Kolgaffel med styrrör i alu ja. Fästen på mitten och längre ner mot axeln.Visst är det kolgaffel? På ramset står kolgaffel, på t.ex. Apex build står alugaffel??
Märkligt. Jag kan naturligtvis bara svara på vad som sitter på den ram som vi köpte strax innan jul.De måste ha skrivit fel på de kompletta för där står det:
- Frame: Sonder Camino Alloy Frame
- Fork: Sonder Camino Alloy Fork
- Drivetrain: SRAM Apex1/ 1 x 11 / 11-42