Grejor över förväntan

Grejor över förväntan
Gott att höra, köpte just den kombon på bike-discount för en spottstyver/J :)

Erol skrev:
-------------------------------------------------------
> Hjul med XT-nav och 717-fälg. Köpta på Evalds
> 2007. Raka, lättrullade och tysta.
> Underhållsfria dessutom.
>
> //Erik

Grejor över förväntan
Mina MC-strumpor i vindtät fleece från Lidl, de var billiga.
Förlänger sommarskosäsongen ett antal grader och är ett givet val vid nattcyklingar i multisporttävlingar på sommaren.

Grejor över förväntan
Blir en lång lista, men det beror väl på att jag inte har så höga krav på min omgivning:

Min cannondale Bad boy 700 jag köpte på Cyklotekets rea; fantastisk pendelhybrid med attityd (vilket jag behöver som den slätstrukna person jag är)
ODI Rogue lock ons handtag (instämmer alltså med tidigare skribent)
Biltemas fotpump (också instämmande med tidigare inlägg)
PRO skoöverdrag inköpta på rea på CRC för 122 kr. (Funkar ner till +-0 med mina sommarskor+ullsockor)
Happylampan från DX. (Mycket "light for the buck")

Grejor över förväntan
johan44 skrev:
> Gott att höra, köpte just den kombon på
> bike-discount för en spottstyver/J :)
>
> Erol skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hjul med XT-nav och 717-fälg. Köpta på
> Evalds
> > 2007. Raka, lättrullade och tysta.
> > Underhållsfria dessutom.
> >
> > //Erik

Har en god vän som kört på ett par såna i ett par år och de har börjat kräkas ekrar. Finns de som maskinbyggda eller är alla handbyggda? Kvaliten på mina hjul som helhet skyller jag till viss del på Evalds, de verkar bygga bra.

Är du nöjd med dina så lång? Jag sitter och funderar på nyköp av hoj, och ovan nämda hjul på bike-discount skulle kunna vara en given uppgradering.

//Erik

Grejor över förväntan
De medföljande lock-on handtagen till min Merida 0.nine XX som är 100% rätt diameter för mina flickhänder.

Jag har provat allt tidigare utan att hitta rätt också satt de på en Merida hela tiden och väntade.

Grejor över förväntan
Poppe skrev:
> Simano 105. Det är nog det mest prisvärda jag
> någonsin köpt alla kategorier!

Dom reglagen som gick sönder?

Grejor över förväntan
Köpte ett par Time Atac Alu för 9-10 år sedan. tror inte många körde med dem då och anledningen var att jag tyckte deras konstruktion såg mycket stryktåligare och bättre ut en andra på marknaden. Att de skulle funka så här länge hadde jag inte räknat med.

Grejor över förväntan
IF service.

Igår kväll skickade jag ett mail till de angående en shim (sleeve) för sadelstolpesröret som lossnat från ramen. De erbjöd sig att sätta in en ny gratis om jag skickade in ramen. Men eter att ha förklarat att jag bor i Sverige och att kostnaderna blir väldigt stora med försäkring och risken med ofärsäkrad frakt känns lite sur, har de dag skickat en ny insert med tillhörande lim och instruktioner gratis till en ram som de vet jag köpt beggad.

Mkt nöjd! Kul att se bra snabb service.

Senast redigerad av en moderator:
Grejor över förväntan
Thors handskar!, haft 661, no fear, oakley och troy lee alla har hållt 1 säsong innan det gått hål i fingrarna men thors håller utan några som helst tecken på utmattning

Grejor över förväntan
MR hyde skrev:
> 149.- mx hanskar biltema samma som fox fast annat
> märke bara och way så mycke billigare hatt dom i
> 2 år nu och håller fortfarande
>
>
> //svein
>
> *Kommer bli en riktig biltema tråd det här
> känner jag på mig *

+1
Har haft de här Biltemahandskarna ett tag nu och de är bättre än de flesta (eh...typ alla) dyra cykelhandskar jag haft. Klart prisvärda!!

Grejor över förväntan
Specializeds handskar är skräp (nu är det under förväntan och inte över alltså).
Jag har avverkat minst tre, par på lika många år och i helgen gick fjolårets sönder i sömmarna på båda handskar så man nu har ett par extra hål för tummarna. Sista gången jag köper handskar från Big S.

Grejor över förväntan
Jag måste säga att jag har 2 fynd jag köpt sedan jag började cykla.
1. Mina FOX cykelhandskar. Kostade 199:- i inköp, har bomullstyg på tummen vilket passar perfekt för att torka bort snoret och dreglet. Haft dom över 1 år och är som nya fortfarande.

2. Min Cube Acid. En billig hoj i inköp som jag hittade via annons här på Happy. Sprillans ny fick jag den för 6000:-, uppgraderad med ny gaffel och sadel enbart.
Funkar klockrent för mig.
Tack happy K&S

Grejor över förväntan
Mathias skrev:
> Specializeds handskar är skräp (nu är det under
> förväntan och inte över alltså).
> Jag har avverkat minst tre, par på lika många
> år och i helgen gick fjolårets sönder i
> sömmarna på båda handskar så man nu har ett
> par extra hål för tummarna. Sista gången jag
> köper handskar från Big S.

Konstigt, jag har kört med mina Specialized handskar ett bra tag nu och de verkar inte visa några tecken på att ge upp. Sambon har också ett par som dock inte används lika mkt men som också de håller bra.

Antingen har du haft otur eller så har vi haft tur :)

Grejor över förväntan
Min nummer ett grej över förväntan måste bli min Redkassett som i nuläget rullat ca 1600mil och fortfarande är nära nyskick.

Grejor över förväntan
Ridley skrev:
> Min nummer ett grej över förväntan måste bli
> min Redkassett som i nuläget rullat ca 1600mil
> och fortfarande är nära nyskick.

Har den bara rullat är det väl endast däcken som slits? ;)

Grejor över förväntan
Tveklöst mina Shimano MW81-skor. Absolut fantastiska skor som håller en varm om fötterna och möjliggör flertimmarsturer i skogen under vår/höst/vår-säsong utan att frysa.

Grejor över förväntan
42Hz skrev:
> Ridley skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min nummer ett grej över förväntan måste
> bli
> > min Redkassett som i nuläget rullat ca 1600mil
> > och fortfarande är nära nyskick.
>
> Har den bara rullat är det väl endast däcken
> som slits? ;)

Aha, det förklarar en del..

Grejor över förväntan
Mathias skrev:
> Specializeds handskar är skräp (nu är det under
> förväntan och inte över alltså).
> Jag har avverkat minst tre, par på lika många
> år och i helgen gick fjolårets sönder i
> sömmarna på båda handskar så man nu har ett
> par extra hål för tummarna. Sista gången jag
> köper handskar från Big S.

Och jag som förtvivlat håller fast vid mina tunna långfingrade bg från 2006 trots att de redan för ett år sedan börjat spricka lite i sömmen vid höger pekfinger. Tyvärr har de slutat med den modellen och jag vet inte vad efterföljaren heter...

Grejor över förväntan
ujSZm31.jpg

10 år gamla Endura MT500. Nu gav de upp och jag kan inte ens gissa hur många mil de varit med om.

Som tur är har jag precis fått ett nytt par på posten...

Grejor över förväntan
Mathias skrev:
> http://i.imgur.com/ujSZm31.jpg
>
> 10 år gamla Endura MT500. Nu gav de upp och jag
> kan inte ens gissa hur många mil de varit med
> om.
>
> Som tur är har jag precis fått ett nytt par på
> posten...

+1 på Endura MT500. De håller i en evighet.

Grejor över förväntan
Shimano MW-80 vinterskor för 600kr på XXL förra vintern. Varma, vattentäta och allmänt fantastiska. Har gjort underverk för all blöt och kall cykling.

KS Lev "fjärrstyrd" sadelstolpe (typ som en Reverb). Kostade säkert över 2000kr (satt på nya hojen) men värd mycket mer. Helt revolutionerande för mig, plötsligt vågar jag ge mig på alla tänkbara hinder och de nerförsbackar som jag förut tog i snigelfart bombar jag nerför hejvillt.

Grejor över förväntan
Panaracer Fire xc pro däck ,giro indicator hjälm och Fox launch pro knäskydd. Känns som att det är mycket åt andra hållet just nu och saker pajar för mindre grejer eller slits mycket tidigare än man tänkte sig :P

Tillbaka
Topp