grenserittet
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
niner sa:Kommer att köra. Inte minst för att det nog kan vara sista Grenserittet. De har tappat många deltagare. Från 7500 till drygt 2000. Typ...
Föreningen som står bakom det hela går back, vad jag har förstått.
Blir kanske gravölstur i morgon!
skogsvakt sa:Även Birken har tappat enorma mängder deltagare. I Norge verkar långloppstrenden dalnat betydligt.
Du har ju ingen aning om vad du pratar om. Har aldrig nånsin hört nån tycka Grenserittet är för kort. Eller nåt annat långlopp.Spacekitty sa:Loppen är för dyra och korta, folk har kommit på att 80 km kan man ju cykla med en kompis när som helst utan att behöva resa långt och hyra dyrt boende.
niner sa:Tror Spacekitty menade att i förhållande till kostnad och logistik varar ju själva cyklandet inte så länge. Och det kan ju kännas pris-, res- och planeringsmässigt ovärt. Eller nåt sånt...:-)
skogsvakt sa:niner sa:Tror Spacekitty menade att i förhållande till kostnad och logistik varar ju själva cyklandet inte så länge. Och det kan ju kännas pris-, res- och planeringsmässigt ovärt. Eller nåt sånt...:-)
Det är ett märkligt resonemang. Varför inte köra 80 km på bakhjulet och ta 10h på sig - mer cyklande för pengarna
Jag känner banan väl och de sista 35 km borde funka med helstelt om man har normalt tränade armar.Barometer sa:Tjena,
Litet trådlyft här. Ska köra Grenserittet 35 med min grabb i år. Funderar på att köra med min Haro Impulse från tidigt 90-tal då jag förstått att det är ett ganska otekniskt lopp. Är det en bra id‘e?
Alternativet är en Vitus Sentier med grova 27.5 och 2x10.
Vad skulle ni killgissa på?
Luzen sa:Jag känner banan väl och de sista 35 km borde funka med helstelt om man har normalt tränade armar.Barometer sa:Tjena,
Litet trådlyft här. Ska köra Grenserittet 35 med min grabb i år. Funderar på att köra med min Haro Impulse från tidigt 90-tal då jag förstått att det är ett ganska otekniskt lopp. Är det en bra id‘e?
Alternativet är en Vitus Sentier med grova 27.5 och 2x10.
Vad skulle ni killgissa på?
Nu vet jag inte hur gammal/snabb sonen är men tar ni det lugnt skall det inte vara problem.