Grovt mönstrade 700x25C däck?

Jakelol

Ny medlem
Är detta någon som äns finns på marknaden?
Jag har kollat lite på Schwalbe Marathon Plus men finns det något med ännu grövre mönstring liknande cyclocrossdäck fast för 25mm?

Jakelol sa:
Är detta någon som äns finns på marknaden?
Jag har kollat lite på Schwalbe Marathon Plus men finns det något med ännu grövre mönstring liknande cyclocrossdäck fast för 25mm?

Tyvärr spelar mönster inte så stor roll på så smala däck. Continental Grand Prix 4 Season i 25mm är ett bra val för grus/enklare stig med racer.

Jakelol sa:
Cykla på väg med mycket sand som rullar.

Tyvärr måste du upp i 33-35 mm innan du hittar några däck som på riktigt hjälper dig. Meeeeen, det går cykla det mesta med smala släta racerdäck om man tar det lite piano.

Finns det någon som kan säga om det finns och vilket märke/modell utan att ställa massa följdfrågor eller nej det behöver du inte svar?

Jakelol sa:
Finns det någon som kan säga om det finns och vilket märke/modell utan att ställa massa följdfrågor eller nej det behöver du inte svar?

Nej det finns inga seriösa 25mm grovmönstrade däck. Orsaken till att det inte finns är att det inte fungerar.

Bengt-re sa:
Jakelol sa:

Nej det finns inga seriösa 25mm grovmönstrade däck. Orsaken till att det inte finns är att det inte fungerar.

+42

Det finns en anledning till att gravel bikes "uppfanns" för några år sedan. Den optimala bredden är alltid 42 mm på grus. :-)

Tonen lär inte ge dig fler svar jakelol. Och du fick ju bra svar av bengt re. Och vilks fråga kan ju ha syftat till att hitta alternativa lösningar på ditt problem.

Jag kör grusväg med omönstrad 25mm utan problem.

Senast ändrad:
Jonatan F sa:
Tonen lär inte ge dig fler svar jakelol. Och du fick ju bra svar av bengt re. Och vilks fråga kan ju ha syftat till att hitta alternativa lösningar på ditt problem.

Jag kör grusväg med omönstrad 25mm utan problem.

Nej jag svaret att den inte funkar bra men fick inte svar på frågan om det fanns eller ej.

Arvids sa:
bellasoda sa:
Jakelol sa:

Jag har inte provat dessa själv, men namnet låter ju lovande (panaracer gravelking):

https://www.bike24.com/p2185845.html

Finns i 26mm och kanske några fler.

Dessa har inte mycket mer mönster än GP5000, Gravel King SK är den mönstrade varianten.

Det är den det länkas till?

(f.ö. överraskad att det görs en 26mm-variant. Plötsligt öppnas möjligheterna till riktiga idiotbyggen...)

Senast ändrad:
Singular sa:
Arvids sa:
bellasoda sa:
Jakelol sa:

Jag har inte provat dessa själv, men namnet låter ju lovande (panaracer gravelking):

https://www.bike24.com/p2185845.html

Finns i 26mm och kanske några fler.

Dessa har inte mycket mer mönster än GP5000, Gravel King SK är den mönstrade varianten.

Det är den det länkas till?

(f.ö. överraskad att det görs en 26mm-variant. Plötsligt öppnas möjligheterna till riktiga idiotbyggen...)

Är det någon som provat däcket ifråga då?

Jag själv är riktigt nyfiken faktiskt.

Tillbaka
Topp