Gruppcykling landsväg Stockholm på helger

nishihk

Medlem
Hej! Startar min första tråd.
Är ganska nyinflyttad i Stockholm och undrar ifall det finns någon grupp/klungcykling som anordnas i Stockholm på helgerna (landsväg)?

Har hört om lite cykelklubbar såsom CK Valhall och Fredrikshof som har gruppcykling men finns där andra forum där sådana turer planeras? Helst med utgång nära Södermalm.

Specialized Concept Store och Salt Lake kör väl från butiken i Hammarby Sjöstad. Le Peloton utgår från Sickla, men bara onsdag och fredag morgon.

Nu vet jag inte vilken form av gruppcykling TS är intresserad av, men om det är mysiga alla-ska-med-turer med fikastopp är Le Peleton fel på fler sätt än bara det dagmässiga.

Fredrikshov Farsta har gruppcykling på lördagsförmiddagar, året runt. Finns Facebook-grupp så gå med där för att ta del av arrangemangen.
Fredrikshov Järfälla kör på Söndagar. Förvisso fel sida om stan men en lugn tur upp till Kallhäll blir en bra uppvärmning. Alternativt ta cykeln på pendeln upp till Kallhäll. Även här finns en FB-grupp.

Hej! Startar min första tråd.
Är ganska nyinflyttad i Stockholm och undrar ifall det finns någon grupp/klungcykling som anordnas i Stockholm på helgerna (landsväg)?

Har hört om lite cykelklubbar såsom CK Valhall och Fredrikshof som har gruppcykling men finns där andra forum där sådana turer planeras? Helst med utgång nära Södermalm.
Steg 1. Gå med i en cykelklubb, sen löser nog sig resten då communityt är rätt litet. Önskar dig lycka till!

Fredrikshov Farsta har gruppcykling på lördagsförmiddagar, året runt. Finns Facebook-grupp så gå med där för att ta del av arrangemangen.
Fredrikshov Järfälla kör på Söndagar. Förvisso fel sida om stan men en lugn tur upp till Kallhäll blir en bra uppvärmning. Alternativt ta cykeln på pendeln upp till Kallhäll. Även här finns en FB-grupp.
Stäket kör på Lördagar, brukar finnas ledare till en snabbgrupp om intresse finns.

Tillbaka
Topp