Grus i Tyskland (Harzbergen), vecka 29

JonathanR

Aktiv medlem
Grus i Tyskland (Harzbergen), vecka 29
Försöker fortfarande komma på var man ska cykla vecka 29.

Jag har uteslutit Norge (för dyrt, och inte mycket grus i fjordarna), resten av Sverige (jag gör redan lass och lass med grus i Sverige) och undersöker möjligheten till Harzbergen i norra Tyskland.

De ser ut som en fantastisk möjlighet för gruscykling, med oändliga stigar och möjlighet till mycket klättring (jag älskar att klättra) till 1141m.

Ett par frågor. Har någon någonsin gruscyklat där? Och under vecka 29, är det någon som skulle vilja följa med och dela på transport- och logikostnaderna? Jag skulle åka från Göteborg.

Jag lämnar av min fru och mina barn på Landvetter (de åker tillbaka till Storbritannien för att träffa familjen), och sedan har jag 8 dagar lediga. Det skulle vara en dags bilresa i vardera riktningen, och det återstår 6 dagar för cykling. Jag har varit i Harz förut (dock inte cyklat) och pratar bra tyska också.

Det är bara en lång och dyr bilresa för en person. Speciellt med broarna. Jag har en VW T5, så massor av utrymme för cyklar och kit.

Jag svävar bara tanken, om någon vill gå och ta itu med några tyska berg och grus.

Min Strava-profil, så du kan se att jag cyklar mycket:

Tillbaka
Topp