Grus och stigspår i Östergötland

HerrGris

Medlem
Hej,
Är ny inom gravel / stig / lätt mtb och letar efter några kul leder med så lite landsväg som bara är möjligt.

Har tittat på en karta jag hittade på happyrides https://happyride.se/turtips/r/ostergotlands-lan.22/
och behöver nog skaffa gps för några runt ågelsjön för jag tappade bort mig direkt. Den runt gransjön i Skriketorp var för mycket stora stenar samt rötter, plus rakt upp på ett berg:)

Gillar när man e i fin natur och kan hålla lite fart iallafall!

Alla tips välkomnas, tack på förhand

Ladda ner appen ”MTB Guide” så har du ett antal fina stigrundor med svårighetsgradering i Östergötland. En fin runda med grus och lättcyklad stig är t ex loop 1 på Kolmårdsbiken.

Edit: om det är grus/stig på mtb som är intressant alltså ?

Hej,
Är ny inom gravel / stig / lätt mtb och letar efter några kul leder med så lite landsväg som bara är möjligt.

Har tittat på en karta jag hittade på happyrides https://happyride.se/turtips/r/ostergotlands-lan.22/
och behöver nog skaffa gps för några runt ågelsjön för jag tappade bort mig direkt. Den runt gransjön i Skriketorp var för mycket stora stenar samt rötter, plus rakt upp på ett berg:)

Gillar när man e i fin natur och kan hålla lite fart iallafall!

Alla tips välkomnas, tack på förhand
Var utgår du ifrån, gissar Norrköping med omnejd utifrån de platser du beskriver.

Jag bor i stan och har en uppsjö gpx filer med olika gravelrundor om du vill ha. Alternativt skicka PM så kan jag visa runt IRL

Senast ändrad:
Var utgår du ifrån, gissar Norrköping med omnejd utifrån de platser du beskriver.

Jag bor i stan och har en uppsjö gpx filer med olika gravelrundor om du vill ha. Alternativt skicka PM så kan jag visa runt IRL
Jag utgår från Norrköping, tar gärna lite gpx filer, behöver lite bättre kondis innan jag samåker. Tack så mycket:)

Lånar tråden lite. Laddade ner gpx filen för Ågelsjön Enduro på 2 mil. Den verkar rolig förutom partiet vid rödgölen där underhållet helt har avstannat pga fallande träd. Tog oss en timme att komma ca 4km mycket pga av att vi inte ens hittade stigen haha. Kan man runda den delen för att sen komma ut på den bra delen av stigen igen? Jag utgår från parkeringen vid Ågelsjön och cyklar motsols

Har inte trampat där sedan i våras, då låg det bara något enstaka träd och slyn hade inte tagit sig…kommer du ner tillräckligt långt fram om du fortsätter grusvägen upp och tar ”Nya stigen ner till 3-stegsbacken” enligt bif. Stravabild?

IMG_0763.webp

Intressant, den ska jag spana efter nästa gång jag åker dit. Vi cyklade inte så långt utan vek av så som gps så att vi skulle göra. Om jag tolkar kartan rätt så cyklade vi nog ner för myror i brallan kanske. Med ny stigen ser det ut som att man kommer ut till den härliga stigen som går utför ner till sjön.
Så såg det ut för oss, hade vi fortsatt en bit till på grusvägen hade vi nog kommit fram till nya stigen

Bilagor

• IMG_6669.webp
    IMG_6669.webp
    493.1 KB · Besök: 3
Tillbaka
Topp